شهر خبر

برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای تشکیل منطقه حائل در غزه

برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای تشکیل منطقه حائل در غزه

ایسنا نوشت: یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این رژیم از پایان جنگ با حماس منطقه حائل در غزه ایجاد خواهد کرد.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در اظهاراتی گفته بود: زمانی که جنگ تمام شود، نه تنها حماس دیگر در غزه نخواهد بود، بلکه از اراضی غزه نیز کاسته خواهد شد.

آوی دیختر، وزیر کشاورزری و رئیس پیشین اداره مبارزه با تروریسم سرویس امنیت داخلی این رژیم (شین بت) در رابطه با اظهارات کوهن گفت که شرایط کنونی که در آن اکثریت زیرساخت‌های امنیت مرزی این رژیم صدها متر در داخل اراضی اشغالی قرار دارند، دیگر پذیرفتنی نیست.

وی گفت: اینطور نیست که آن‌ها به عنوان منطقه حائل از نوار غزه آغاز شده باشد. آن‌ها از ۵۰ الی ۱۰۰ متر در داخل اسرائیل آغاز شده‌اند. این یک اشتباه بوده و باید درست شود.

دیختر گفت: در سرتاسر نوار غزه ما مرزهایی خواهیم داشت. آن‌ها توانایی ورود به اراضی‌مان را نخواهند داشت. میدان تیر در این میان خواهد بود. مهم نیست که چه کسی هستید، شما هرگز به مرز اسرائیل نزدیک نخواهید شد.

این مقام صهیونیستی مدعی شد که اندازه هرگونه منطقه حائل را آینده براساس «منطقه، نیازهای ارتش و فاصله آن از ارتش و تشکیلات» این رژیم تعیین خواهد شد.

در درگیری حماس و رژیم صهیونیستی حدود ۳۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه که تحت محاصره کامل قرار دارد، به شهادت رسیده‌اند. بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست نیز کشته شده‌اند.

علاوه بر آن هزاران فلسطینی و صهیونیست زخمی شده‌اند که تعدادی از آنها تابعیت خارجی دارند. همچنین تعداد نامشخصی از صهیونیست‌ها هم که گمان می‌رود صدها تن باشند، به اسارات مقاومت فلسطین درآمده‌اند.

311311