شهر خبر

غزه؛ اصولگرایان و اصلاح طلبان را یکصدا کرد /بازی بی بی با «بشکه باروت»! +جدول

غزه؛ اصولگرایان و اصلاح طلبان را یکصدا کرد /بازی بی بی با «بشکه باروت»! +جدول

بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی خشم و انزجار ایرانیان را برانگیخت تا همصدایی اصولگرا و اصلاح طلب را در محکومیت این اتفاق شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی امروز وارد سیزدهمین روز خود شد. جنگی هولناک با آمار بالای کشته ها و زخمی های غیرنظامی که جهان را در بهت و حیرت فرو برده است.

اما در میان حملات و بمباران های رژیم صهیونیستی به غزه، می توان حمله اخیر این رژیم به بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بسیار تلخ توصیف کرد. بنا به گفته وزارت بهداشت این بمباران بالغ بر ۱۰۰۰ نفر شهید و زخمی برجای گذاشت. از همان زمان اعلام خبر تا این لحظه واکنش ها به این اتفاق ادامه دارد.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام علیرغم واکنش دیرهنگام به حمله اسرائیل به غزه ، اینبار به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه به سرعت واکنش نشان داد و انگشت اتهام را به سوی آمریکا نشانه گرفت و گفت:« مسیر تحولات دو دهه‌ اخیر نشان می‌دهد که سریال شکست‌های آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه با حلقه‌ی شکست در فلسطین اشغالی کامل می‌شود.»

پیش بینی مهم از آینده جنگ حماس و اسرائیل

مقامات بلندپایه نظامی نیز که از روز گذشته سکوت نکرده و با اظهارات خود برای اسرائیل خط و نشان کشیدند، همچنان به واکنش های خود ادامه می دهند. آنچنان که فرمانده کل ارتش در تجمع محکومیت جنایت رژیم اشغالگر صهیونسیتی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه اظهار کرد: اگر دستگاه محاسباتی‌شان به هم نریخته بود و مغزشان درست کار می‌کرد می‌فهمیدند که هر بمبی که می‌زنند، ساختمانی که فرومی‌ریزند و کودکی که می‌کشند تیشه‌ای است که به بیشه بی‌ریشه خود می‌زنند؛ اما نه خودشان و نه اربابان و حامیانشان نمی‌فهمند و بر اثر همین نافهمی و خوی وحشی‌گری لحظه‌به‌لحظه پرونده خود را سیاه‌تر می‌کنند.

محسن رضایی نیز که رزومه نظامی بودنش بر سیاسی بودنش می چربد، با سرنوشت ساز خواندن روزها و هفته های آتی و احتمال کشیده شدن جنگ به منطقه گفت:«احتمال اینکه کشورهای اسلامی مرزهای خود را به روی داوطلبان جهان اسلام باز کنند وجود دارد».

ادامه واکشن های پارلمان نشینان

مجلسی ها هم که از همان ساعات اولیه در توئیتر و روز گذشته در صحن علنی مجلس خشم و انزجار خود را از این اتفاق نشان داده بودند، به واکنش های خود ادامه دادند. محمد آصفری به اسرائیل هشدار داد« با ادامه حملات به غزه با باشکه باروت بازی نکند».

*این جنایت دامن اسرائیل را خواهد گرفت.

* تمام مجامع بین المللی و نهادهای قضائی و حقوق بشری باید ورود کنند، این جنایت موضوعی است که با هیج قانونی مطابقت ندارد و کاری انجام شده که کمتر کسی در تاریخ مشابه آن را سراغ دارد برای همین تمام نهادهای حقوق بشری سازمان های مردم نهاد و تمام کسانی که دغدغه بشریت را دارند باید ورود کنند.

*جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی در واکنش به جنایت وحشتناک و نسل‌کشی آشکار رژیم صهیونیستی در نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی، به سکوت خود پایان دهند و هرچه سریعتر در عمل به وظیفه قانونی و انسانی خود، عاملان این جنایت را تحت تعقیب قرار داده و محاکمه نمایند.

* بی‌تردید جنایات رژیم جعلی اسرائیل در به خاک و خون کشاندن ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین ضمن این‌که موجب بیداری بیش از پیش ملت‌های آزاده خواهد شد، خشم امت اسلامی را در پی خواهد داشت؛ خشمی که گریبان صهیونیست‌ها و استکبار جهانی را خواهد گرفت و آن‌ها را به ورطه‌ی نابودی خواهد کشاند

*روزها و هفته‌های آینده در سرنوشت منطقه غرب آسیا بسیار مهم و سرنوشت ساز است. احتمال گسترش جنگ به منطقه وجود دارد. اگر جنایات جلاد تل‌آویو که بالاترین رتبه را درجنایت، آدم کشی ونسل کشی در طول تاریخ به خود اختصاص داده است قطع نشود، حوادث جدیدی در منطقه شکل می گیرد.

* احتمال اینکه کشورهای اسلامی مرزهای خود را به روی داوطلبان جهان اسلام باز کنند وجود دارد و در پی آن جوانان انقلابی جهان اسلام که آرزوی شهادت در مقابل صهیونیست‌ها در دل آن‌ها موج می زند به کمک برادران وخواهران بی پناه خود در فلسطین خواهند شتافت.

* مسئله فلسطین منحصر به اشغال یک سرزمین نیست؛ بلکه نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام و حقانیت است.

* متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی که تحت‌تأثیر قدرت‌های استکباری هستند در برابر این جنایات ضدبشری سکوتی مرگ‌بار اتخاذ کرده‌اند و از جنایات این رژیم چشم‌پوشی می‌کنند.

* بدون شک جنایت اخیر در نوار غزه، جای هیچ گونه انفعال یا سکوتی را در قبال رژیم کودک کش صهیونیستی و حامیان غربی آن را باقی نخواهد گذاشت و آتش این جنایت، دامنگیر موجودیت نامشروع این رژیم اشغالگر خواهد شد.

* سازمان‌های بین المللی باید به حداقلی‌ترین وظایف خود در دفاع از حقوق حقه و مشروع فلسطینیان، خصوصا در شرایط خونین و غیر قابل تحمل کنونی پایبند باشند.

* این‌که رژیم صهیونیستی با حضور و پشتیبانی مقامات آمریکا به بیمارستان حمله موشکی می‌کند، گواه آن است که این رژیم صرفا یک پادگان نظامی برای آمریکاست و از واشنگتن فرماندهی می‌شود.

*مسیر تحولات دو دهه‌ی اخیر نشان می‌دهد که سریال شکست‌های آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه با حلقه‌ی شکست در فلسطین اشغالی کامل می‌شود.

*اسرائیل با قتل عام کودکان به دنبال جبران شکست در میدان هستند. البته این شکست جبران شدنی نیست بلکه موجب می‌شود تا ملت مظلوم جهان علیه آمریکا و اسرائیل بیشتر اتحاد داشته باشند.

*روزی فراخواهد رسید که ان‌شاءالله همه شاهد نابودی اسرائیل باشیم.

* رژیم اسرائیل بار اولش نیست که کودک می کشد؛ همه دنیا بارها این ظلم را دیده اند و گاهی هم اعتراض کرده اند. اما الان قتل صدها نفر در یک بیمارستان پیش روی ماست. ابتدا قبول کردند کار خودشان است و بلافاصله وقتی متوجه شدند چه جنایت بزرگی است دست به تحریف زدند. فاجعه انقدر دهشتناک است که امریکایی های حامی ستم اسرائیل هم دردشان آمده.

* چه روزهای تلخی ، از زمین و آسمان انرزی منفی میاد . دلها خون شده و روان ها به هم ریخته . جنگ غزه اسراییل کودکان ، کشته های چند صد نفری . زلزله افغانستان و خانه های کلی و هزاران کشته . مهرجویی و همسرش و ...

* آخرین نمونه جنایت علیه بشریت که از شدت قساوت وجدان جامعه جهانی را جریحه‌دار کرده، بمباران بیمارستان غزه است که صدها تن از بیماران، مجروحان، کادرهای پزشکی و پرستاری و مردم پناهنده به محیط امن بیمارستان را به خاک و خون کشیده و مدفون کرده است.

* همه دولت‌های کشورهای اسلامی، جهان سوم و دولت‌های بی‌طرف دیگر و نیز جوامع پزشکی و دانشگاهی باید مانند تشکیل دادگاه نورنبرگ برای محاکمه نازی‌ها، خواستار ارجاع جنایت بزرگ بمباران بیمارستان غزه به دیوان کیفری بین‌المللی به‌عنوان جنایت علیه بشریت و محاکمه سران رژیم صهیونیستی شوند.

* رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی این رفتار شنیع خود باشد و خواهد بود. براساس کنوانسیون‌های جهانی ازجمله کنوانسیون ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن امنیت و جان کودکان، زنان، پیرمردان و پیرزنان، بیماران و... حتی در محیط‌های جنگی هم باید محترم شمرده شود.

* رژیم صهیونیستی قبل از حمله به بیمارستان المعمدانی اعلام کرده بود که مردم غزه از پناهگاه‌ها خارج شوند و به این بیمارستان بروند و در پی آن بیمارستان را بمباران کرد. اسراییل همین است.

* تعریف درست از اسراییل همان است که امام خمینی (ره) فرمودند: «غده سرطانی» و غده سرطانی را باید از بدن خارج کرد.

*آمریکا و اروپا برای حمایت کامل از اسرائیل یک استراتژی برای خود تعریف کرده اند بر این پایه که فلسطین، مسئله جهان عرب، جهان اسلام و مساله انسانی و بشری نیست. براساس همین استراتژی است که غرب حمایت سایر کشورها از فلسطین را نمی پذیرد.

* اگر بعد از قتل‌عام «کفر قاسم» و «صبرا و شتیلا» این حیوان درنده مهار می‌شد، امروز جهان بهت‌زده شاهد کشتار زنان و کودکان بی‌پناه و مظلوم فلسطینی در بیمارستان غزه نبود.

* اگر امروز دندان‌های سمی این حیوان خونخوار کشیده نشود، فردا دیر است و تجاوز و قتل همه ملت‌ها را تهدید می‌کند.

* رژیم صهیونیستی هرچه سریع‌تر باید حملاتش به غزه را متوقف کند و بداند که ادامه این روند هزینه‌های سنگینی را به این رژیم تحمیل خواهد کرد.

* به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنیم که با ادامه حملاتش به غزه با باشکه باروت بازی نکند و بداند که این کار هزینه سنگینی برایش در پی خواهد داشت.

* حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستانی در نوار غزه مصداق بارز نسل‌کشی بود، تعجب بنده این است که سازمان‌های بین‌المللی چرا هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟ این جنایت نوعی نسل‌کشی در بین مسلمانان بوده و لازم است دادگاه‌های بین‌المللی عاملین این جنایت را به اشد مجازات محکوم کنند.

* آنچه در غزه رخ داد نشان داد که رژیم اشغالگر قدس به موازین و مقررات بین‌المللی پایبند نیست و قواعد را نادیده می‌گیرد و حتی نسبت به انجام جنایت جنگی هم اقدام می‌کند.

* رژیم غاصب اشغالگر قدس با حمایت آمریکا وارد جنایت جنگی شده است و حقوق بشر را نقض کرده که ایران به عنوان کشوری پیشرو در حقوق بشر این موارد را پیگیری می‌کند.

* دیگر زمان محکومیت و به کاربردن واژگانی که معنای خود را از دست داده‌اند، عبث و بیهوده است و جامعه جهانی می‌بایست اقدامی عاجل در برابر خشونت‌های بی‌دامنه رژیم صهیونیستی به کار گیرد. بی‌تردید سکوت امروز، افسوس تاریخ در آینده، را به همراه خواهد داشت.

* این رژیم اشغالگر با حمله به یک مرکز درمانی بزرگ در غزه علاوه بر نقض قوانین بین‌المللی در عدم تهاجم به مراکز غیرنظامی، وحشیگری خود را تکرار کرد و قلوب جهانیان را مالامال از درد و خشم نمود.

* حملات دژخیمان صهیونیست به بیمارستان المعمدانی غزه مصداق بارز جنایت جنگی است و مرتکبان آن و آمران باید محاکمه شوند.

*این جنایت بزرگ بدون تردید تحمل ناپذیر بوده و امیدواریم پاسخی فراخور یافته و طومار حیات این ستمکاران را به زودی در هم پیچید و جبهه عظیم مقاومت را برای تحقق این هدف اسلامی، انسانی و تاریخی متحدتر و پرصلابت تر از قبل کند.

27218