شهر خبر

شرکت تسلا دوباره می‌خواهد بیت‌کوین بخرد؟

شرکت تسلا دوباره می‌خواهد بیت‌کوین بخرد؟

رمز ارزنیوز نوشت: روز چهارشنبه، شرکت خودروسازی تسلا گزارش مالی سه ماهه خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت همچنان بیت‌کوین‌های خود را نگه می‌دارد.

در حال حاضر، تسلا ۹۷۲۰ بیت کوین، به ارزش بیش از ۲۷۵ میلیون دلار، در ترازنامه خود نگهداری می‌کند. این واقعیت که تسلا طی چند فصل گذشته، دارایی‌های بیت کوینی خود را بدون تغییر نگه داشته است، می‌تواند به سرمایه‌گذاران بلندمدتی که به دنبال اضافه کردن موارد بیشتری به سبد خود هستند، اطمینان خاطر دهد.

تسلا در فوریه ۲۰۲۱، زمانی که بیت کوین با قیمت ۳۴۰۰۰ دلار معامله می‌شد، ۱.۵ میلیارد دلار از این ارز دیجیتال را خریداری کرد. بعدها و تا پایان آن سال، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود، یعنی ۶۹۰۰۰ دلار رسید.

تداوم تراکنش‌های بزرگ و مرموز ویتالیک بوترین! خالق اتریوم چه در سر دارد؟

با این حال، موضع ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مدت کوتاهی پس از آن تغییر کرد و با اشاره به نگرانی‌های مربوط به اثرات زیست‌محیطی استخراج بیت کوین با انرژی فسیلی، تسلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، تقریباً ۷۵ درصد از بیت کوین‌های خود را با ۴۸ درصد ضرر، فروخت.

تسلا در حال حاضر سومین دارنده عمومی بزرگ بیت کوین در جهان است. در این میان، ماسک همچنان نسبت به آینده بیت کوین خوش‌بین است و آن را به عنوان یک مانع بالقوه در برابر ارزهای فیات می‌داند.

از طرفی، با توجه به تحولات اخیر پیرامون ETF اسپات بیت کوین، انتظار می‌رود که پول سازمانی بیشتری به بازار بیت کوین وارد شود و احتمالاً تسلا هم نمی‌خواهد از قافله عقب بماند.

از سوی دیگر، تورم، افزایش نرخ بهره و پیش‌بینی فزاینده رکود احتمالی در آینده، ابهامات زیادی را به اقتصاد ایالات متحده وارد می‌کند. در چنین حالتی، نگه داشتن بیت کوین بیشتر در ترازنامه می‌تواند از شرکت‌ها در برابر خطرات کلان‌ محافظت کند.

سرمایه‌گذاران به دقت اقدامات تسلا را در رابطه با ذخایر بیت کوین آن زیر نظر دارند و به خوبی می‌دانند که مشارکت ماسک در صنعت ارزهای دیجیتال، تأثیر قابل‌توجهی بر بازار دارد.

بنابراین، هرگونه اظهارنظر مثبت در مورد خرید دوباره بیت کوین توسط تسلا، می‌تواند این ارز دیجیتال را به بالاترین سطح تاریخ برساند.

۲۳۳۲۲۰