شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طرفدار#مرغ#گوشت#افزایش#عرضه#شهریور#بیشتر#دارد

افزایش عرضه گوشت در شهریور / مرغ بیشتر طرفدار دارد

افزایش عرضه گوشت در شهریور / مرغ بیشتر طرفدار دارد

وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۲ افزایش یافت.

بازار گوشت طیور در ایران به عنوان یکی از بازارهای مهم صنعتی و کشاورزی کشور شناخته می‌شود. گوشت طیور شامل مرغ، بوقلمون، شترمرغ، بلدرچین و... می‌باشد که در بازارهای مختلف کشور به فروش می‌رسد. با توجه به روند رو به رشد جمعیت و افزایش نیاز به مصرف گوشت طیور، بازار گوشت طیور در ایران به شدت رونق گرفته است. همچنین، با توجه به افزایش تولید گوشت طیور در کشور، صادرات این محصولات نیز افزایش یافته است.

وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۲ جمعاً ۲۰۰٬۷۶۸ تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

براساس گزارش مرکز آمار، نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه شهریور امسال منتشر شد.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۱۹۷٬۸۵۵ تن، ۹۸٫۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱٬۲۴۸ تن و سایر انواع طیور با ۱٬۶۶۵ تن، به‌ترتیب ۰٫۶ درصد و ۰٫۸ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ۳۵ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ ۳۵ درصد، برای بلدرچین ۳۵ درصد، برای سایر انواع طیور ٩١ درصد افزایش و برای بوقلمون ۱۶ درصد و شترمرغ ۶۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (مرداد) در حدود ٨ درصد افزایش داشته است.