شهر خبر

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و عراق در جده

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و عراق در جده

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با فواد حسین همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار وضعیت مردم و شهروندان فلسطینی در غزه را در سایه جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک دردناک توصیف کرد و بر ضرورت تلاش جمعی و فوری کشورهای اسلامی برای توقف ماشین کشتار رژیم آپارتاید صهیونیستی تاکید کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به جای رویارویی با نیروهای مقاومت، برای جبران شکست خود در عرصه نظامی، شهروندان فلسطین را هدف جنایات جنگی و سیاست نسل کشی خود قرار داده است.

امیرعبداللهیان سفر وزیر خارجه و نیز رئیس جمهور آمریکا به تلاویو در شرایط جاری را تلاش برای احیای رژیم صهیونیستی از فروپاشی سیاسی، نظامی، امنیتی، روانی و اجتماعی ارزیابی کرد و افزود، در این راستا دولت آمریکا همه را به خویشتنداری فرا می خواند، اما دست رژیم صهیونیستی را در اجرای نسل کشی فلسطینیان باز گذاشته است.

امیرعبداللهیان افزود: در صورت عدم توقف این جنایات جنگی، منطقه از کنترل خارج خواهد شد.

وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار هدف رژیم صهیونیستی از حملات جاری را ویران کردن غزه و زمینه سازی برای کوچاندن فلسطینی ها از غزه عنوان کرد. وی افزود ضروری است از همه ظرفیت‌های لازم برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارسال کمک های انسان‌دوستانه و رفع محاصره غزه استفاده شود.

به گزارش ایرنا، پس از پیگیری‌های گسترده دیپلماتیک ایران و اعلام آمادگی جهت میزبانی از نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی، این نشست نهایتا از ظهر امروز در جده عربستان به منظور جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان برگزار شد.

در حاشیه برگزاری نشست مزبور امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و برخی وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در این نشست از جمله اندونزی، آذربایجان، عربستان، ترکیه، موریتامی، کویت و وزیر مشاور در امور خارجی قطر هم دیدار و تبادل نظر کرده بود.

310310