شهر خبر

بایدن: «اسرئیل» با ورود کمک‌ها به غزه موافقت کرد/ دفتر نتانیاهو: کمک انسانی در کار نیست

بایدن: «اسرئیل» با ورود کمک‌ها به غزه موافقت کرد/ دفتر نتانیاهو: کمک انسانی در کار نیست

ایرنا نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درحالی در سخنانی در پایان سفرش به سرزمین‌های اشغالی از موافقت رژیم صهیونیستی با ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر داد که دفتر نخست وزیر این رژیم چنین موافقتی را تکذیب کرد.

به گزارش از شبکه الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که امروز چهارشنبه وارد تل آویو شده است، اعلام کرد که «اگر اسرائیل وجود نداشت، برای تأسیس آن تلاش می‌کردیم و همچنان در کنار آن خواهیم ایستاد».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد که «اسرائیل با ورود کمک‌ها برای غیرنظامیان در غزه موافقت کرد».

بایدن افزود: «۱۰۰میلیون دلار به عنوان کمک به غزه و کرانه باختری خواهیم داد».

این درحالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر نتانیاهو نوشت که «ورود کمک های انسانی به غزه بدون بازگشت گروگان ها (اسیران صهیونیست) در کار نیست».

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: «ما مانع مصر برای ارایه آب و غذا و دارو به غیرنظامیان در جنوب نوار غزه نخواهیم شد».

بایدن همچنین افزود: «درباره حوادث ۷ اکتبر بی طرف نخواهیم ماند. آنچه در اسرائیل (سرزمین اشغالی فلسطین) روی داد ۱۵ برابر آنچه بود که در ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد».

بایدن همچنین با چشم پوشی از جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در نوار غزه و تلاش برای توجیه این جنایات گفت: «اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها گروگان (اسیر) گرفته شدند».

وی همچنین اعلام کرد: «کنگره را به افزایش کمک‌ها از جمله تسلیحاتی به اسرائیل تشویق خواهم کرد».

با ورود عملیات طوفان الاقصی به دوازدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۳ هزار و ۴۷۸ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

اشغالگران صهیونیست شب گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از یکهزار فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون ۱۲ هزار و ۶۵ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

310310