شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#آخرین#تلاش#برای#حفظ#شاخص#میلیونی#بورس#همچنان#رکود

آخرین تلاش ها برای حفظ شاخص ۲ میلیونی / بورس همچنان در رکود

آخرین تلاش ها برای حفظ شاخص ۲ میلیونی / بورس همچنان در رکود

کارشناس بازار سرمایه گفت: شنیده‌هایی از اصلاح رویه فروش خودرو و حذف شورای رقابت از امور اجرایی به گوش می‌رسد. ازسویی امروز لیست قیمت‌های جدید ۸ محصول ایران خودرو با افزایش قیمت اعلام شد.

شاخص کل بورس تهران یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بورس اوراق بهادار تهران (TSE) در ایران است. این شاخص به نمایندگی از عملکرد کل بازار سرمایه ایران استفاده می‌شود و تغییرات در ارزش سهام شرکت‌ها را نمایان می‌کند.  شاخص کل بورس تهران به عوامل مختلفی از جمله تغییرات قیمت سهام شرکت‌ها، حجم معاملات و ارزش بازار سرمایه واکنش نشان می‌دهد. این شاخص معمولاً به عنوان مؤشری مهم برای متابولیسم بازار سرمایه در ایران و میزان علاقه سرمایه‌گذاران به سهام استفاده می‌شود. تغییرات در شاخص کل بورس تهران می‌توانند تأثیر زیادی بر بازار سرمایه و اقتصاد کشور داشته باشند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: برای دومین بار در دو هفته اخیر با رسیدن عدد شاخص به محدوده دو میلیون واحد، شاهد سفارش‌های حمایتی در بازار بودیم.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: این هفته تلاش بازار ساز برای حفظ سطح دو میلیون واحد شاخص بود و برای دومین بار در دو هفته اخیر با رسیدن عدد شاخص به این محدوده، شاهد اقداماتی برای سفارش‌های حمایتی و رنج‌های مثبت و نوسانات در بازار بودیم. همزمانی این محدوده با انتشار گزارش‌های شش ماهه مناسب و قیمت‌های جذاب نماد‌ها باعث افزایش تقاضا شد، اما مثبت‌های بالا در یکی دو روز عرضه شد و آخر هفته با تعادل منفی به کار خود پایان داد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: برخی از معامله گران ترجیح می‌دهند به دور از نوسانات تا کاهش ریسک سیاسی و سیستماتیک تماشاگر باشند و بخشی این قیمت‌ها را به دور از هیجانات کوتاه مدتی مناسب سرمایه گذاری می‌دانند.  میانگین ارزش معاملات سهام و حق تقدم بالای ۳ همت بود که نشان از ادامه رکود بازار و ترید‌ها دارد. بنظر میرسد با کف سازی سهام و کاهش تردید‌ها شاهد روز‌های بهتری باشیم.

او گفت: شنیده‌هایی از اصلاح رویه فروش خودرو و حذف شورای رقابت از امور اجرایی به گوش می‌رسد. ازسویی امروز لیست قیمت‌های جدید ۸ محصول ایران خودرو با افزایش قیمت اعلام شد.