شهر خبر

بن فرحان: محاصره غزه برداشته شود

مهر نوشت: وزیر خارجه عربستان در سخنانی در جریان نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جده بر ضرورت رفع محاصره غزه تاکید کرد.

به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در سخنانی در جریان نشست فوق العاده شورای همکاری اسلامی در جده بر ضرورت رفع محاصره غزه تاکید کرد و گفت: عربستان بارها درباره خطرناک شدن اوضاع در غزه هشدار داده است.

وی افزود: جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در حمایت از فلسطینیان عمل کند. ارسال کمک‌ها به غزه به منظور جلوگیری از بروز فاجعه انسانی ضروری است.

بن فرحان بیان کرد: جامعه جهانی باید در راستای برقراری صلح فراگیر و عادلانه در خاورمیانه حرکت کند.

از سوی دیگر ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفت: مردم غزه در معرض کشتار جمعی بی سابقه قرار دارند. اسرائیل مرتکب کشتار علیه بیماران و غیرنظامیان بی گناه با بمباران بیمارستان در غزه شده است. این بمباران عمدی بوده است.

وی افزود: نتانیاهو می‌گوید که این جنگ میان نور و تاریکی است تا قتل و کشتار را توجیه کند. هر آنکه حمایت تسلیحاتی از اسرائیل به عمل می‌آورد مسئول ریختن خون در غزه است.

المالکی گفت: اسرائیل بیش از ۱۳۰۰ کودک را کشته و یک میلیون فلسطینی را ظرف یکهفته آواره کرده است. جامعه جهانی فقط قربانیان را می‌شمارد. توقف جنگ ضروری است.

۳۱۰۳۱۰