شهر خبر

واکنش چین به بمباران بیمارستان «معمدانی» در نوار غزه

مهر نوشت: وزارت امور خارجه چین در واکنش به بمباران بیمارستان «معمدانی» در نوار غزه توسط اشغالگران قدس تصریح کرد: خواستار تلاش برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی هستیم.

به نقل از آناتولی، چین امروز چهارشنبه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «معمدانی» در نوار غزه را به شدت محکوم کرد و گفت که از این حادثه شوکه شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه چین که در پی حمله شب گذشته اشغالگران قدس به این بیمارستان و شهادت صدها نفر از مردم غیرنظامی فلسطین منجر شد، آمده است: ما برای قربانیان سوگواری کرده و با مجروحان این حادثه ابراز همدردی می کنیم.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: پکن با دعوت به آتش بس فوری و توقف خصومت ها خواستار هر تلاش ممکن برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی بدتر است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان معمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. منابع رسانه‌ ای غیررسمی اما آمار شهدا را بالای ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده‌ اند. اما تا کنون آمار دقیق شهدا و زخمی‌ ها اعلام نشده است.

از طرفی با توجه به تخریب بالای بیمارستان بسیاری از شهدا زیر آوار هستند و تلاش برای خارج کردن آن‌ها از زیر آوار برجای مانده از بمباران رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

۳۱۰۳۱۰