شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#احمدی نژاد#ریاست جمهوری#حماس

محمود احمدی نژاد لام تا کام حرف نمی زند /احمدی نژاد بخاطر مصلحت درباره اسرائیل سکوت کرده است؟ 

محمود احمدی نژاد لام تا کام حرف نمی زند /احمدی نژاد بخاطر مصلحت درباره اسرائیل سکوت کرده است؟ 

عصرایران نوشت: احمدی نژاد در مورد درگیری حماس و اسرائیل سکوت کرده است. او فردی است که زمانی که ریاست جمهوری را به عهده داشت بیشترین حملات را نسبت به اسرائیل داشته و آنها را «جرثومه فساد» می‌خواند.

بعد از ماجرای درگیری حماس و اسرائیل و بعد از آن فاجعه انسانی که در غزه درحال رقم خوردن است، همگان انتظار داشتند، رئیس جمهور پیشین ایران یعنی به صحنه بیاید و موضعی صریح در این رابطه بگیرد.

احمدی نژاد در جریان این درگیری در گواتمالا بود. سفری که رئیس دولت‌های نهم و دهم به زحمت توانست گذرنامه خود را آزاد و به آمریکای مرکزی سفر کند.

شاید جوان‌های امروز خیلی با احمدی نژاد و مواضع او آشنا نباشند اما ما که جوانی‌مان در عصر او گذشت، به خوبی به یاد داریم که رئیس جمهور پیشین ایران در تمام سفرهای خارجی خود، تیر کلامی را به سمت اسرائیل پرتاب می‌کرد.

گشت و گذار احمدی نژاد در گواتمالا بی‌توجه به فاجعه غزه / سکوت «یارانِ بهاری» در قبال اسرائیل!

هنوز فراموش نکرده‌ایم که سخنرانی‌های او در نهادهای بین‌المللی چه جنجال‌هایی به پا می‌کرد. او در سخنرانی‌هایش اسرائیل را «جرثومه فساد»، «رژیم جعلی»، «رژیم نژادپرست»، «لکه ننگ» خطاب می‌کرد و حالا سکوت کرده است.

بیاید کمی سخنرانی‌های او در مورد اسرائیل را در عهد ریاست جمهوری با هم مرور کنیم:

«فکر می‌کنیم زشت‌ترین کاری که در ۷۰ سال اخیر انجام شد، تأسیس رژیم صهیونیستی است. رفع اشغالگری، بازگشت آوارگان، تأسیس دولت ملی فلسطین، آرزوی تاریخی همه ملت‌های منطقه است. همه آرزو دارند روزی برسد، که دیگر هیچ اثری از رژیم اشغالگر و آدمکش صهیونیستی نباشد. هر گامی که این امید را زنده کند، گام مثبتی است و به نفع ملت‌های منطقه.»

«شما بدانید این رژیم منفور در سراشیبی سقوط است، به فضل الهی سقوط خواهد کرد و هیچ عاملی قادر نخواهد بود او را نجات بدهد.»

او او این بار در یک سخنرانی خواهان جابه‌جایی کشور اسرائیل به مکانی دیگر شد:

«اگر شما جنایت کردید، خوب است قطعه‌ای از خاک خودتان را، از خاک اروپا را، از خاک آمریکا را، از خاک کانادا و آلاسکا را در اختیار اینها قرار دهید، تا اینها برای خود کشوری تشکیل دهند. مطمئن باشید اگر شما چنین کاری را انجام دهید، ملت ایران حتی یک تظاهرات هم در روز قدس راه نخواهد انداخت و هیچ شعاری علیه شما و این رژیم غاصب صهیونیستی، نخواهد داد.»

هم‌اکنون دریای خون میان حماس و اسرائیل به راه افتاده است اما احمدی نژاد لام تا کام حرف نمی‌زند و گویی اصلا اخبار این جنگ تازه را پیگیری نمی‌کند و فراموش کرده است که حماس و اسرائیلی در این دنیا وجود دارد.

در دوران ۸ ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد، او با حرف‌های تند علیه اسرائیل، هزینه‌های زیادی را برای کشور ایجاد کرد اما حالا انگار نه انگار.

انتظار از احمدی نژاد برای موضع گرفتن درباره اتفاقات اخیر، خواسته زیادی نیست. حداقل حالا که سمت رسمی در کشور ندارد، دوست داریم بدانیم که نظر او چیست؟ چرا سکوت کرده است؟ آیا او دیگر نسبت به اسرائیل نظرات گذشته خود را ندارد؟

او مدتی است که سکوت کرده است. می‌گفتند سکوت او در مورد مسائل کشور از سر مصلحت است اما آیا درباره اسرائیل هم مصلحت است یا خیر؟

در بالا اشاره شد ما در جوانی هزینه زیادی بابت حرف‌های محمود احمدی نژاد پرداخت و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم و حالا حق خودمان می‌دانیم که بدانیم احمدی نژاد امروز در مورد آن روزها و نظرات شاذی که می‌داد چه نظری دارد؟

۲۱۹۲۲۰