شهر خبر

خبر خوب تامین اجتماعی برای کارفرمایان + جزئیات مهم

تامین اجتماعی: پیش از این و با توجه به محدودیت‌های قوانین و مقررات بانکی، پرداخت حق بیمه به مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی مقدور نبود و بیمه‌شدگان و کارفرمایانی که قصد پرداخت مبالغ بیش از ۵۰۰ میلیون ریال را داشتند، باید با دریافت برگه پرداخت از سامانه، برای پرداخت مبلغ موردنظر، حضوری به شعب بانک مراجعه می‌کردند.

براساس این گزارش سید مرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی درباره تغییرات صورت‌گرفته در فرآیند پرداخت‌ها از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان گفت: تا پیش از این برای واریز حق بیمه از طریق درگاه اینترنتی سازمان در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir، سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت برای کارفرمایان محترم وجود داشت و اگر کارفرمایی قصد داشت بیش از این مبلغ را واریز کند، باید از سیستم «برگه پرداخت» می‌گرفت و با مراجعه حضوری به بانک، واریز را انجام می‌داد.

وی افزود: مبالغ حق بیمه بسیاری از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی، بیش از ۵۰ میلیون تومان در ماه است و با توجه به این‌که پرداخت‌ها عموماً در پایان ماه اتفاق می‌افتد، حجم زیادی از مراجعه به بانک‌ها در روزهای پایانی هر ماه صورت می‌گرفت که بعضاً کارفرمایان از شلوغی و ازدحام بانک‌ها و معطلی برای پرداخت حق بیمه، ابراز نارضایتی می‌کردند.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: با پیگیری از طریق بانک مرکزی، موفق شدیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سقف ۵۰ میلیون تومان برای واریز از طریق درگاه سازمان به‌طور کلی برداشته شود. به‌این ترتیب درحال‌حاضر واریز حق بیمه به حساب سازمان از طریق درگاه اینترنتی سازمان، بدون مراجعه به بانک و با حجم نامحدود قابل انجام است.