شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بازار مسکن

قرارداد اجاره را رایگان ثبت کنید/ نقش سامانه املاک و مستغلات در بازار مسکن

 قرارداد اجاره را رایگان ثبت کنید/ نقش سامانه املاک و مستغلات در بازار مسکن

با گذشت ۵ ماه از راه‌اندازی سامانه ثبت املاک و مستغلات، ۳۱ هزار قرارداد اجاره تاکنون در این سامانه تکمیل شد و کد رهگیری رایگان گرفت.

کد رهگیری برای اجاره نامه بسیار مهم است. این کد به شما اجازه می‌دهد تا وضعیت اجاره نامه خود را پیگیری کنید و از وضعیت پرداخت‌های خود آگاه شوید. همچنین، در صورتی که مشکلی در اجاره نامه شما وجود داشته باشد، این کد به شما کمک می‌کند تا با سرویس دهنده اجاره خود تماس بگیرید و مشکل را حل کنید. به علاوه، این کد امکان این را فراهم می‌کند تا به سادگی اطلاعات اجاره نامه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

با گذشت ۵ ماه از راه‌اندازی سامانه ثبت املاک و مستغلات، ۳۱ هزار قرارداد اجاره در این سامانه تکمیل شد و کد رهگیری رایگان گرفت.

از اردیبهشت‌ امسال بستر ثبت رایگان قرارداد اجاره بین موجر و مستأجر در قالب سامانه ثبت املاک و مستغلات راه‌اندازی شد.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ سوم مهر ۱۴۰۴، تعداد ۵۸۲ هزار کاربر در سامانه ثبت املاک و مستغلات ثبت نام کردند. از این تعداد تاکنون ۸۰ هزار قرارداد اجاره میان موجران و مستأجران ایجاد شده و ۳۰ هزار قرارداد نیز تکمیل شده است.

امکان ثبت قرارداد رایگان اجاره مهیا است

در این راستا هادی عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بستر ایجادشده در سامانه ثبت املاک و مستغلات نخستین بستر معاملاتی شخص به شخص (P to P) کشور است که متقاضیان قرارداد اجاره می‌توانند به صورت رایگان در آن قرارداد ثبت کرده و از تمامی خدمات قضایی حول قرارداد بهره‌مند شوند.

رصد بازار وظیفه وزارت راه و شهرسازی

در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، رصد و نظارت بر بازار و ثبت همه معاملات املاک و مستغلات باید در سامانه انجام شود.

موجران و مستاجران برای انعقاد قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری رایگان می‌توانند به سامانه املاک و اسکان به آدرس (//amlak.mrud.ir) یا به تارنمای ( //srem.ir/) که در همان سامانه است، مراجعه کنند؛ همچنین توصیه شده است‌ کاربران از کامپیوتر یا لپ تاپ برای درج قرارداد استفاده کنند.