شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#حماس

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید:

نشانه‌ای از دامن زدن ایران به گسترش دامنه درگیری بین اسرائیل و حماس مشاهده نکردیم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که رئیس جمهور آمریکا بعد از سفر به فلسطین اشغالی، به اردن و مصر می‌رود تا با سران دو کشور درباره نوار غزه گفتگو کند.

نشانه‌ای از دامن زدن ایران به گسترش دامنه درگیری بین اسرائیل و حماس مشاهده نکردیم
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۰۹:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت که آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد.

به گزارش فارس، کربی در این‌باره توضیح داد: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم».

وی با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر می‌کند، خبر داد که او سپس به اردن و مصر خواهد رفت تا با سران دو کشور درباره نوار غزه گفتگو کند.

این مقام کاخ سفید اظهار داشت: «بایدن در سفر به اسرائیل درباره رسیدن کمک به غیرنظامیان در نوار غزه به منظور عدم بهره‌مندی حماس از آن بحث خواهد کرد زیرا حماس نماینده فلسطینی‌ها نیست».

کربی با بیان اینکه نشست امان بر کمک‌های بشردوستانه متمرکز خواهد شد، افزود: «وضعیت بشردوستانه در دیدار بایدن با [عبدالفتاح] السیسی [رئیس جمهور مصر] اهمیت زیادی دارد و ما تمایل داریم شاهد ورود کمک‌ها باشیم».