شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

بازگشت ثبات به بورس/ خودرویی ها فردا بورس بازارن را خوشحال می کنند//تولیدی

بازگشت ثبات به بورس/ خودرویی ها فردا بورس بازارن را خوشحال می کنند//تولیدی

محمدباقر خادمی گفت: در هفته جاری انتظار می‌رفت که به‌تدریج از نیمه‌های هفته به بعد ارزش معاملات افزایش پیدا کند و قیمت سهام هم به‌تدریج صعودی شود.

 پس از اتمام معاملات امروز شاخص کل با افزایش ۴۸۹ واحد مثبت به ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش ۷ هزار و ۸۱۰ واحدی همراه بود که منجر شد در ایستگاه ۶۸۶ هزار واحد توقف کند. همین اعداد و ارقام باعث شد که بیرق امیدی در بازار سهام برافراشته شود.

محمدباقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه تشریح کرد: در هفته جاری انتظار می‌رفت که به‌تدریج از نیمه‌های هفته به بعد ارزش معاملات افزایش پیدا کند و قیمت سهام هم به‌تدریج صعودی شود. اتفاقی که امروز شاهد آن بودیم، سبزپوشی کلیت بازار در اکثر سهم‌ها مورد اقبال قرار گرفت همچنین این موضوع با لیدری گروه خودرو همراه شد که قابل‌پیش‌بینی نیز بود. از دلایلی غیرتحلیلی می‌توان به آرامش نسبی در منطقه اشاره کرد و بعد خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری دستوری شورای رقابت حذف می‌شود این موضوعات منجر به افزایش اقبال در بازار سهام شد. به نظر می‌رسد اگر خبر حذف قیمت‌گذاری دستوری تکذیب نشود، هم بر صنعت خودرو تأثیرگذار دارد و هم کلیت بازار را متأثر می‌سازد.

mm

 وی ادامه داد: علاوه بر اینکه کلیت بازار در قیمت‌های جذابی (از جمله صنعت خودرو) قرار دارد، صنعت خودرو نیز محرکی برای صنایع مستعد رشد می‌شود، این خبر به‌صورت مستقیم بر صنعت خودرو تأثیرگذار است؛ اما غیرمستقیم بر کلیت بازار نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 باقر خادمی به روند معاملات بازار فردا اشاره کرد و گفت: فردا باتوجه‌به اینکه امروز ارزش معاملات به میزان قابل‌توجهی بالا (انتظار بیش از این هم نداشتیم) نبود؛ احتمالاً فردا بازار سرمایه متعادل کار خود را آغاز و ابتدای بازار عرضه‌ها نسبت به تقاضا افزایش پیدا کند. معتقدم با وجود معاملات خوب امروز نشانه‌های ادامه‌دار بودن این روند از اواسط روز معاملاتی بعد است که بار دیگر روند روبه‌رشدی را شاهد باشیم. البته برای اینکه بتوان گفت آغاز روند صعودی را شاهد هستیم معاملات دو روز پایانی هفته بسیار تأثیرگذار هستند. چراکه بازار از منظر تکنیکال در مناطقی قرار دارد که با عبور از آن تأییدیه روند میان‌مدت صعودی را به فعالین می‌دهد.

 این فعال بورسی در پایان اظهار داشت: با وجود نزدیکی به کف قبلی وضعیت بازار مقداری به سمت افزایش ریسک می‌رفت اگر قیمت‌های که در این چند روز در معاملات دیده شد را طی این ۱-۲ هفته نبینیم و بار دیگر کف جدید تشکیل نشود، معتقدم که بورس توان ایجاد روند خوب و پتانسیل رشد را دارد.