شهر خبر

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای اخیر آمریکا درباره ایران

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعاهای آمریکا درخصوص نقش ایران در حملات حماس علیه اسرائیل توضیحاتی ارائه داد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای اخیر آمریکا درباره ایران
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۱۳:۰۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای آمریکایی‌ها درباره ایران گفت: خیلی به اظهاراتی از این دست وقعی نمی‌نهیم. آنچه انجام شد اقدام جریان‌های مقاومت فلسطین در واکنش به جنایات مستمر صهیونیست‌‌ها بود. طرح موضوعاتی از این دست با انگیزه‌های سیاسی و واهی و تلاشی در جهت انحراف افکار عمومی در خصوص حمایت بی چون و چرای رژیم آمریکا از این رژیم در حملات جاری علیه ملت مظلوم غزه و فلسطین است.و دولت آمریکا باید پاسخگوی جنایات رژیم صهیونیستی باشد این دولت است که با تمام توان در حمایت از این رژیم در مقابل ملت فلسطین قرار گرفته است. گسیل ناوگان نظامی به آب‌های منطقه‌ای معنایی جز حمایت یک طرفه و یکجانبه از ظالم در مقابل مظلوم ندارد. هر طرفی از این رژیم در جنایات کنونی حمایت کند به همان میزان مسؤولیت بین‌المللی دارد و باید پاسخگوی حمایت‌های خود از این رژیم باشد.

به گزارش شفقنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه، بیان کرد: اگر برخی گمان می‌کردند در پرتوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امنیتی خود را تامین کنند، در حال حاضر می‌بینند که این رژیم‌ از تامین امنیت خودش هم ناتوان است. اما اینکه برخی خواهان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند یا هستند تاثیری بر تصمیم ملت فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادسازی سرزمین خود و احقاق حقوق تضییع شده خودشان نخواهد داشت.

وی افزود: امروز مقاومت فلسطین نشان‌داد که از توانایی لازم برای مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی برخوردار است و این مسأله و تحولات اخیر می‌تواند خط بطلانی بر موضوع روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشد.