شهر خبر

ظلم ایران خودرو به روستایی مظلوم

ظلم ایران خودرو به روستایی مظلوم

حواله خرید خودروی یک روستایی به دلیل داشتن یک پیکان فرسوده ۲۰ ساله، ابطال شد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو ، سامانه ای است که با هدف تنظیم بازار خودرو، کوتاه کردن دست دلالان از بازار و در نهایت کاهش قیمت خودرو در بازار رونمایی شد. در این طرح خودروسازان بر اساس برنامه های تولید خود، اقدام به پیش فروش محصولات خود می کردند.

 

مشکلات سامانه یکپارچه فروش خودرو و خودروسازان تمامی ندارد. گلایه مردم از تهران و کلان شهرها به شهرستان ها و روستاهای کشور رسیده است تا اینجا که یکی از متقاضیان از روستای تپه باشی شهرستان پلدشت در استان آذربایجان غربی از ظلمی که در حق او شده گفته است.

این روستایی که در اولین طرح فروش سامانه وزارت صمت و برای خرید پژو پارس ایران خودرو ثبت نام کرده است و در نوبت تحویل پاییز ۱۴۰۲ بوده، چند ماه پیش برای گذران زندگی و جابجایی علوفه از زمین کشاورزی به روستا، یک پیکان فرسوده مدل ۸۲ خریداری کرده و حالا به همین دلیل حواله او باطل شده است.

این در حالی است که پیش از خرید پیکان با کارشناسان سامانه مشورت کرده است.

این روستایی نوشت: ضمن عرض سلام و احترام، به استحضار می رساند اینجانب ... در اسفند ماه ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه ایران خودرو اقدام به مسدود کردن یک میلیارد ریال (معادل ۱۰۰ میلیون تومان) جهت ثبت نام در طرح قرعه کشی خودرو داخلی نمودم. طبق فایل پیوست موعد تحویل خودرو به پاییز ۱۴۰۲ در سامانه یکپارچه به بنده تخصیص یافت.

او در ادامه نوشت: بنده در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ طی تماس با کارشناسان پاسخگویی سامانه یکپارچه و مرکز تماس ایران خودرو مبنی به اینکه "آیا خرید خوردو موجب ابطال حواله پاییز من می شود یا نه؟"  اقدام به خرید پیکان مدل ۸۲ جهت جابجایی علوفه برای داخل روستا نمودم که کارشناسان سامانه یکپارچه در پاسخ گفتند "هیچ اشکالی برای حواله شما بوجود نمی آید."

او در آخر نوشت: الان که موعد تحویل خودرو من رسیده است، حواله من را به دلیل داشتن پیکان مدل ۸۲ حذف کردند.

من می خواستم از شما خواهش کنم این موضوع را پیگیری کنید. به هرجا زنگ می زنم هیچ کس خبر ندارد که چرا این اتفاق افتاده است. نه سامانه یکپارچه پاسخگو است و نه ایران خورد و نه ...

خدا وکیلی این درست است که به خاطر یک پیکان قراضه حواله بنده ابطال شود؟

untitled

untitled

untitled

untitled

untitled