شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#ثبت‌نام

ثبت‌نام رایگان دهک‌های یک تا ۴ در این مدارس

ایسنا: مرداد امسال هیات دولت تصویب کرد که تحصیل دانش آموزان چهار دهک درآمدی اول جامعه که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شود، رایگان باشد و این مصوبه عطف به ما سبق شده و شامل دانش آموزانی که درحال‌حاضر مشغول تحصیل در سمپاد هستند نیز می‌شود.

مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی نصف شهریه مدارس غیر انتفاعی برجسته در همان منطقه شهر را دریافت می‌کنند که از این پس و به واسطه مصوبه یاد شده، نباید از این دانش آموزان بابت ثبت نام در مدارس سمپاد هزینه‌ای دریافت نشود.

بنا بر اظهارات وزیر آموزش و پرورش گرچه برای انجام این کار پولی وجود نداشت اما قرار بر این شد تا کل هزینه با دولت باشد و درواقع این هدیه ویژه رئیس‌جمهوری به این دانش آموزان است.

حال اما به گفته رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گرچه اعتبارات لازم برای انجام این کار به این سازمان هنوز داده نشده است اما این شرایط به مدارس توضیح داده شده تا از ثبت نام دانش آموزان دهک‌های یک تا چهار ممانعت نکنند.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: به تمام مدارس اعلام کردیم که فعلا علی الحساب بدون اینکه هیچ پولی از بچه‌های دهک یک تا چهار دریافت کنند، این بچه‌ها را ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: هنوز آن اعتبار به ما داده نشده است اما با این حال برای بچه‌ها نباید مشکلی وجود داشته باشد. اگر احیانا دانش آموزی وجود دارد که جزو چهار دهک اول بوده اما به مدرسه مراجعه کرده و برای ثبت نام با او همکاری نشده است؛ به ستاد سمپاد مراجعه کند یا زنگ بزنند تا ما این موضوع را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: اسامی بچه‌هایی که تازه امسال سمپاد قبول شده‌اند را برای تعیین دهک به وزارت کار ارسال کردیم اما وزارت کار هنوز دهک‌ها را به ما برنگردانده‌اند.

یاوری در پاسخ به اینکه باتوجه به اینکه دو هفته از بازگشایی مدارس گذشته، این دانش آموزان مشکلی در خصوص تامین هزینه ثبت نام خود نداشته‌اند؟، تصریح کرد: بعید می‌دانم چون ما به مدارس اعلام کردیم و شکایتی نیز در این زمینه دریافت نکردیم، اما اگر موردی است از خانواده‌ها خواهش می‌کنم تا به ما اطلاع دهند تا این مسئله را پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره وضعیت نیروی انسانی مدارس سمپاد، گفت: امسال حدود ۱۲۸ هزار نفر دانش آموز سمپادی داریم.تصورم این است که برخی مدارس سمپاد هنوز هم مشکلاتی برای جذب به ویژه در حوزه معاون و مسئول پرورشی دارند، مدارس سمپاد دولتی و زیر مجموعه ادارات کل آموزش و پرورش هستند. تخصیص معلم به این مدارس وظیفه ادارت کل است و از این جهت آمار معلمان و نیروی انسانی نیز نزد مدیران کل است. به هر حال مثل همه جای دیگر وزارتخانه مشکلاتی وجود دارد اما همه تلاش می‌کنند سریع تر این امر برطرف شود.