شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سنای آمریکا#مقامات#دموکرات

رهبر اکثریت سنای آمریکا وارد اراضی اشغالی شد

ایسنا نوشت: رهبر اکثریت سنای آمریکا امروز به همراه هیئتی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا امروز به همراه هیئتی دوحزبی وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در این دیدار بر حمایت دو حزبی از شکل‌گیری «کشور اسرائیل» تأکید کردند.

پیش از آغاز این سفر، یکی از سخنگویان دفتر چاک شومر گفت که او به‌عنوان عالی‌رتبه‌ترین سیاستمدار یهودی آمریکا رهبری این هیئت را برعهده داشت تا نمایانگر «حمایت استوار ایالات متحده از اسرائیل» باشد.

شومر قرار است در این سفر علاوه بر هرتزوگ، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رئیس حزب «اردوگاه رسمی» و وزیر جنگ سابق این رژیم دیدار کند.

سخنگوی این سناتور آمریکایی در روز جمعه اعلام کرد که او قصد دارد در این سفر درباره «منابعی که آمریکا برای حمایت اسرائیل در تمامی جبهه‌ها» تدارک دیده گفتگو کند.

به گفته شومر، این سفر سه هدف دارد: ارسال این پیام که آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است؛ دیدار با رهبران صهیونیست و گفتگو درباره حمایت‌هایی که این رژیم نیاز دارد و همچنین نشان‌دادن اینکه حمایت آمریکا از اسرائیل فرا حزبی است.

نیروهای مقاومت شنبه هفته گذشته با حملات سنگین راکتی و موشکی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد.

امروز با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به نهمین روز خود، یک مقام سازمان ملل هشدار داد که فلسطینی‌ها در معرض «پاکسازی قومی جمعی» هستند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، در نتیجه کشتارهای صهیونیست‌ها در غزه ۴۷ خانواده که شامل ۵۰۰ فلسطینی هستند، از میان رفته‌اند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: در آخرین آمار اعلام شده از آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی تاکنون تعداد شهدا در غزه به ۲۳۲۹ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۹۰۲۴ تن رسیده که اکثرشان کودکان و زنان بی‌دفاع هستند.

۳۱۰۳۱۰