شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#معاون وزیر#وزارت

برنامه وزارت صمت برای کنترل مصرف بنزین اعلام شد

همشهری: منوچهر منطقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مصرف بالای بنزین نگران‌کننده است، اعلام کرد: حرکت به سمت خودروهای برقی موجب تعدیل مصرف بنزین در ۵ تا ۱۰سال آینده خواهد شد.

او تأکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که در تصمیم‌گیری‌ها برای ورود به حوزه خودروهای برقی تأخیر وجود داشته؛ اما در بخش تحقیقاتی و صنعتی تأخیر و تعللی وجود نداشته است.

منطقی که در سال‌های دور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بوده اکنون می‌گوید: جمع بزرگی از دستگاه‌ها و نهادها باید در حوزه خودروهای برقی به ایجاد زیرساخت‌ها و پشتیبانی پرداخته و حمایت‌های لازم را داشته باشند و آیین‌نامه خودروهای برقی شامل وظایف دستگاه‌های مختلف و تعریف مشوق‌ها، بایستی در هیأت دولت به تصویب برسد.

او توضیح می‌دهدکه علاوه بر وزارت صمت، سایر وزارتخانه‌ها نیز بایستی پای کار باشند؛ وزارت نفت باید مشوق‌هایی را ارائه کند، وزارت نیرو بایستی به تکمیل زیرساخت‌ها و وزارت علوم نیز به تغییر مفاد درسی و مباحث جدید بپردازد، همچنین معاونت علمی و فناوری هم بایستی بحث تکمیل زنجیره تأمین خودروهای برقی و طراحی‌ها و فناوری‌های جدید و پشتیبانی را دنبال کند.

واقعیت این است که ورود خودروهای برقی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بنزین‌سوز ازجمله تکالیف دولت‌ها به‌ویژه وزارت صمت بوده و ضرورت دارد تا موانع زودتر برداشته شود وگرنه کشور با چالش ناترازی بنزین مواجه خواهد شد. از این جهت منوچهر منطقی و همکارانش مسئولیت سختی را برای رفع بخشی از بدمصرفی بنزین در نتیجه تردد خودروهای بنزین‌خوار دارند و هرگونه تأخیر در آینده با خسران زیاد همراه خواهد شد.