شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

تلاش سیاستگذار برای حفظ شاخص ۲ میلیونی بورس

با حضور مرتضی کاظمی تحلیلگر اقتصادی و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد رشد در رقم ۲ میلیون یک هزار واحدی تثبیت شد. معیار هم وزن اما در یک واگرایی نسبت به دماسنج اصلی بازار با ۰.۱۹ درصد کاهش مواجه شد.

در روزی که ۶۰ درصد از نمادهای معاملاتی (معادل ۴۵۶ شرکت) در محدوده قرمز تابلوی بازار حضور داشتند، سرمایه‌گذاران خرد بیش از ۴۹۶ میلیارد تومان پولی حقیقی را از بازار خارج کردند.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) در داد و ستدهای ۲۳ مهر ماه با کاهش همراه بود به نحوی که این متغیر بورسی رقم ۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داد.

در روز جاری صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط نزدیک به ۲۹ میلیارد تومان سرمایه سرمایه‌گذاران حقیقی را جذب کردند. صندوق‌های سهامی نیز ۳۰ میلیارد تومان ورود پول داشتند.

در شرایطی که ۴۰ درصد از معاملات بازار سهام در محدوده سبز تابلو حضور داشتند، ۷۷ شرکت به ارزش ۵۳۸ میلیارد تومان درگیر صفوف سنگین فروش بودند. ۴۰ نماد معاملاتی به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان هم در صفوف طولانی خرید جای گرفتند.

در برنامه امروز بورسان، مرتضی کاظمی تحلیلگر اقتصادی عملکرد صندوق‌های بازنشستگی را مورد بررسی قرار داد. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل به تشریح وضعیت معاملات بازارهای جهانی پرداخت.