شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#غزه

ادعای پایگاه خبری «آکسیوس»:

ایران به اسرائیل پیام داده خواهان تشدید تنش‌ها در غزه نیست، اما اگر ادامه یابد مجبور به مداخله است

پایگاه خبری «آکسیوس» مدعی شد: ایران روز شنبه با ارسال پیام غیرمستقیم به اسرائیل تاکید کرد که خواهان تشدید بیشتر تنش در جنگ حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، ناچار به مداخله خواهد بود.

ایران به اسرائیل پیام داده خواهان تشدید تنش‌ها در غزه نیست، اما اگر ادامه یابد مجبور به مداخله است
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۰۹:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

پایگاه خبری «آکسیوس» مدعی شد: ایران روز شنبه با ارسال پیام غیرمستقیم به اسرائیل تاکید کرد که خواهان تشدید بیشتر تنش در جنگ حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه،  ناچار به مداخله خواهد بود. 

به گزارش جماران، رسانه آمریکایی در ادامه نوشته است: در صورتی که ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم از جمله از طریق یک گروه تحت حمایت در سوریه یا با حمایت از هر تصمیم حزب الله برای پیوستن کامل به جنگ، همراه شود، نبرد بین حماس و اسرائیل به یک جنگ منطقه ای تبدیل خواهد شد.

پیام ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل فرستاده شده است، در حالی است که دولت بایدن در تلاش برای بازداشتن ایران و حزب الله لبنان از پیوستن به جنگ است. این هفته، ایالات متحده یک گروه ناو هواپیمابر و جت های جنگنده را به منطقه فرستاد.

به نوشته آکسیوس، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در بیروت با تور وینسلاند، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه دیدار کرد.

وینسلاند از امیرعبداللهیان خواست کمک کند تا از سرایت درگیری در غزه و اسرائیل به منطقه گسترده تر در خاورمیانه جلوگیری کند.

وزیر امور خارجه ایران پاسخ داد که ایران نمی‌خواهد درگیری به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و می‌خواهد به آزادی غیرنظامیانی که در غزه توسط حماس گروگان گرفته شده‌اند، کمک کند.

اما امیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران خطوط قرمز خود را دارد. به نوشته آکسیوس، اگر عملیات نظامی اسرائیل ادامه پیدا کند – و به ویژه اگر اسرائیل به وعده خود مبنی بر حمله زمینی به غزه عمل کند – ایران باید پاسخ دهد.

وینسلاند پس از دیدار با امیرعبداللهیان با مشاور امنیت ملی اسرائیل و دیگر مقامات تماس گرفت و پیام ایران را ابلاغ کرد.

دفتر وینسلاند تایید کرد که او روز شنبه با امیرعبداللهیان دیدار کرده و گفت که آنها درباره "تلاش های دیپلماتیک برای آزادی گروگان ها، کاهش تنش و جلوگیری از سرایت درگیری به منطقه گفتگو کردند.