شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#سایه#سایه#درگیری#پایان#هفته#بورس#است/#وجه#ادامه#جنگ

سایه درگیری تا پایان هفته بر سر بورس است/ دو وجه ادامه جنگ

سایه درگیری تا پایان هفته بر سر بورس است/ دو وجه ادامه جنگ

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار در این هفته چنین گفت: بازار در هفته ای که گذشت درگیر تلاطم و تغییرات زیادی شد. مخصوصا از زمان آغاز جنگ بورس واکنش های از خود نشان داد این واکنش چندان جالب نبود.

هفته پر تنشی را زیر سایه تنش و درگیری ها پشت سر گذاشتیم، این غبار و ابهام در معاملات امروز نیز مشهود بود تا جایی که پس از اتمام معاملات امروز شاخص کل با کاهش ۱۸ هزار و ۲۹۰ واحد منفی به ۲ میلیون رسید، از طرفی شاخص هم وزن با کاهش ۱۰ هزار و ۴۱۳ واحدی همراه بود که منجر شد در ایستگاه ۶۸۰ هزار واحد توقف کند.

photo_2022-01-25_21-29-17-e1643176468949

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار در این هفته چنین گفت: بازار در هفته ای که گذشت درگیر تلاطم و تغییرات زیادی شد. مخصوصا از زمان آغاز جنگ بورس واکنش های از خود نشان داد این واکنش چندان جالب نبود، از طرفی بانک مرکزی در تحلیل این اتفاقات و موضوعاتی که برای دلار پیش آمد شد عنوان کرد که به دلیل تنش و درگیری دلار واکنش مثبت نشان داد. البته فعالین و کارشناسان بر این باورند که بیشترین عامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها در بازار سهام نرخ دلار است اما اینبار عملکرد آن معکوس بود. به خاطر اینکه جنس افزایش نرخ ارز با جنسی که مورد نیاز بورس است متفاوت بود و از تنش و درگیری ناشی شد. 

وی در پایان ادامه داد: اگر تنش ها و درگیری ها بالا بگیرد به نظر می‌رسد که با توجه به این نکات معکوسی را بین دلار و بازار سرمایه شاهد باشیم. اگر که سطح تنش ها کاهش پیدا کند، معتقدم که دلار کاهش پیدا کند ولی بازار سرمایه واکنش مثبتی را به خاطر اتفاقات اخیر و مخصوصا آن حرکاتی که در بورس شاهد بودیم (زیرفروشی های انجام شد) به حق خود برسد.