شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#غزه#وزیر خارجه

آلمان خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه شد

آلمان خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه شد

ایرنا نوشت: آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

به نقل از رویترز، وزیر خارجه آلمان در یک نشست خبری در قاهره خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه شد و گفت: باید به بیشترین شکل ممکن اهمیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را در بحبوحه جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس مورد توجه قرار داد.

بائربوک تاکید کرد: ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه در حالی که جنگ در این منطقه در جریان است، یک معضل بزرگ و حل آن بسیار دشوار است.

وی افزود: برلین در حال مذاکره با سازمان ملل و سایر طرف‌ها است تا راهی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه رفح ایجاد شود.

وزیر خارجه آلمان در قاهره همچنین با همتایان ترکیه‌ای و مصری خود در خصوص آخرین تحولات در نوار غزه دیدار و گفت وگو کرد.

به نوشته رویترز، گروهی از شهروندان آلمانی در نوار غزه بسر می‌برند و وزیر خارجه این کشور به قاهره رفته است تا از طریق گفت وگو با مقامات مصر و (رژیم) اسرائیل به راهی برای خروج آنها از طریق گذرگاه رفح دست پیدا کند.

به گزارش ایرنا، با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به هشتمین روز خود و کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن‌های رژیم اسرائیل به طور جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می‌کنند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه تاکنون ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۱۴ مجروح برجای گذاشته است

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که در میان شهدا ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن وجود دارد.

310310