شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سازمان ملل#آمریکا

ادعای رسانه آمریکایی: ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه هشدار داد

ادعای رسانه آمریکایی: ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه هشدار داد

ایرنا نوشت: تارنمای آمریکایی آکسیوس همزمان به سفر " حسین امیرعبداللهیان" و "آنتونی بلینکن" وزرای خارجه ایران و آمریکا به منطقه خاورمیانه در هشتمین روز از درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین با رژیم اسرائیل و وحشت این رژیم از عملیات غافلگیر کننده طوفان الاقصی ادعا کرد: ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل در خصوص حمله زمینی به نوار غزه هشدار داد.

تارنمای خبری آکسیوس روز شنبه به وقت محلی برابر با ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۲ مهرماه جاری ادعا کرد: دو منبع دیپلماتیک گفتند که ایران روز شنبه با ارسال پیام غیرمستقیم به اسرائیل تاکید کرد که خواهان تشدید تنش در جنگ حماس و اسرائیل نیست اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، ناچار به مداخله خواهد بود.

این رسانه آمریکایی در ادامه مدعی شد: چنانچه ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم از جمله از طریق یک گروه تحت حمایت در سوریه یا حمایت از هر تصمیم حزب الله برای پیوستن کامل به جنگ، همراه شود، نبرد بین حماس و اسرائیل به جنگی منطقه ای تبدیل خواهد شد.

تارنمای آکسیوس ادعا کرد: پیام ایران که از طریق سازمان ملل به اسرائیل فرستاده شده، در حالی است که دولت بایدن در تلاش برای بازداشتن ایران و حزب الله لبنان از پیوستن به جنگ است. این هفته، ایالات متحده یک گروه ناو هواپیمابر و جت های جنگنده را به منطقه فرستاد.

آکسیوس ادعا کرد: به گفته این دو منبع دیپلماتیک، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در بیروت با «تور ونسلند» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه دیدار کرد و ونسلند از امیرعبداللهیان خواست کمک کند از سرایت درگیری در غزه و اسرائیل به منطقه گسترده تر در خاورمیانه جلوگیری کند. وزیر امور خارجه ایران پاسخ داد که ایران نمی‌خواهد درگیری به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و می‌خواهد به آزادی غیرنظامیانی که در غزه توسط حماس گروگان گرفته شده‌اند، کمک کند. ولی امیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران خطوط قرمز خود را دارد.

این رسانه آمریکایی در ادامه ادعایش افزود: به گفته این منابع، امیر عبداللهیان هشدار داده اگر عملیات نظامی اسرائیل ادامه پیدا کند – و به ویژه اگر اسرائیل به وعده خود مبنی بر حمله زمینی به غزه عمل کند – ایران باید پاسخ دهد.

آکسیوس در ادامه مدعی شد: ونسلند پس از دیدار با امیرعبداللهیان، با تزاچی هانگبی مشاور امنیت ملی اسرائیل و دیگر مقامات تماس گرفت و پیام ایران را ابلاغ کرد.دفتر ونسلند تایید کرد که او روز شنبه با امیرعبداللهیان دیدار کرده و گفت که آنها درباره "تلاش های دیپلماتیک برای آزادی گروگانها، کاهش تنش و جلوگیری از سرایت درگیری به منطقه" گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند. با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل به این سازمان اطلاع داده است که "کل جمعیت غزه در شمال این منطقه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند." اما سخنگوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرده است هر گونه ضرب الاجل "ممکن است رعایت نشود."

پس از دستور رژیم صهیونیستی به بیش از یک میلیون ساکن شمال غزه برای خروج به جنوب این منطقه, آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز جمعه گفت که وضعیت غزه «به شکل خطرناکی بحرانی شده است.»

310310