شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان

خبر خوب برای معلمان غیررسمی + جزییات

ایلنا:  کوروش شریعتی (نماینده جمعی از معلمان غیررسمی)، در خصوص طرح پیشنهادی جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد، گفت: این طرح که با هدف تبدیل وضعیت معلمان غیر رسمی از طریق آزمون داخلی نوشته شده، از کمیسیون آموزش به هیات رییسه مجلس فرستاده شده و منتظر اعلام وصول در هیات رئیسه‌ی مجلس است.

وی گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیرو از معلمانِ خرید خدماتی که پیشتر با آن‌ها قطع همکاری کرده بود درخواست بازگشت به کار کرده است. با وجود برگزاریِ آزمون استخدامی و جذب تعدادی معلم، همچنان برخی‌کلاس‌ها بدون حضور معلم برگزار می‌شود و مسئله‌ی کمبود معلم جدی است.

وی گفت: آموزش و پرورش نیرو کم دارد و سال‌ها کمبود نیروی خود را با معلمان خرید خدماتی، نهضتی، سرباز معلم و… جبران کرده اما حاضر نیست این معلمان را جذب کند.

شریعتی گفت: در حال حاضر در انتظار اعلام وصول طرح تبدیل وضعیت معلمان غیر رسمی در هیات رئیسه هستیم. با امضای بیش از ۶۰ نماینده قرار شد این طرح خارج از نوبت بررسی شود و قول داده‌اند بلافاصله بعد از پایان بررسی برنامه هفتم توسعه، رسیدگی به این طرح را آغاز کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس با تصویب این طرح، جواب سال‌ها زحماتِ بی‌مزد و مواجیبِ معلمان غیررسمی را بدهند. این معلمان سال‌ها سابقه‌ی کار دارند، با یک آزمون داخلی می‌توان میزانِ توانایی و صلاحیتِ آن‌ها را سنجید.