شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#حمایت#میلیونی#بورس#فعال#می‌شود؟

حمایت ۲ میلیونی بورس فعال می‌شود؟

با حضور مریم محبی فیروزآبادی مدرس دانشگاه و مشاور بازارهای مالی و مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات نخستین روز کاری هفته جاری با ۰.۹۱ درصد افت تا محدوده ۲ میلیون و یک هزار واحدی مجبور به عقب‌نشینی شد. معیار هم وزن بازار هم بالغ بر ۱.۵۱ درصد ریزش را در پایان داد و ستدها به ثبت رساند.

در روزی که ۸۶ درصد از نمادهای معاملاتی (معادل ۶۴۴ شرکت) در محدوده قزمز تابلوی بورس حضور داشتند، سرمایه‌گذاران خرد بیش از ۶۳۴ میلیارد تومان پول از گردونه معاملات خارج کردند.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۳ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داد و در آن سوی بازار معامله‌گران بورسی شاهد خروج ۱۵۸ میلیارد تومان جریان نقد حقیقی از بازار بودند.

در روز شنبه، ۲۳ شرکت به ارزش تقریبا ۲۵۱ میلیارد تومان در صفوف طولانی خرید قرار گرفتند. در مقابل ۱۲۶ شرکت به ارزش ۵۹۶ میلیارد تومان با محدودیت دامنه نوسان مواجه شده و در صفوف سنگین فروش حضور داشتند.

در برنامه امروز بورسان، مریم محبی فیروزآبادی مدرس دانشگاه و مشاور بازارهای مالی به بررسی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه معاملات بورس کالای ایران را مورد ارزیابی قرار داد.