شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هزار میلیارد تومان

۱۱ هزار میلیارد تومان شیرین در جیب این افراد

۱۱ هزار میلیارد تومان شیرین در جیب این افراد

بخشی از طلب گندمکاران پرداخت شد.

صنف گندمکاران مدت زیادی بود که منتظر واریز مطالبات عقب مانده خود بودند که خبر رسید بخشی از مطالبات آنها یعنی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات آنها واریز شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه بخشی دیگر از مطالبات باقی مانده گندمکاران پرداخت شد گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران پرداخت شد و تاکنون ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

سید سعید راد با اعلام اینکه امروز بیش از ۷۸ درصد از مطالبات کشاورزان بابت تحویل گندم پرداخت شده و کمتر از ۲۲ درصد باقی‌مانده نیز به زودی پرداخت خواهد شد، اظهارکرد: تاکنون ۹۸ درصد مطالبات کشاورزان استان‌ کهگیلویه و بویراحمد، ۹۷ درصد مطالبات کشاورزان استان فارس و بیش از ۷۵ درصد مطالبات کشاورزان سایر استان‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید داخل، ضمن عدم واردات برنج خارجی، نسبت به خرید برنج داخلی از کشاورزان ۳ استان شمالی کشور اقدام شده است، اظهار کرد: به این منظور، ثبت سفارش جدید برای انجام واردات برنج خارجی انجام نشده و با تمام توان، پایِ حمایت از تولید محصولات داخلی ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کشاورزان دچار آسیب و خسارت شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با اعلام خریداری ۱۰ میلیون و ۳۴۸ هزار تُن گندم از کشاورزان سراسر کشور، خاطرنشان کرد: این مقدار نسبت به سال قبل با ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار تُن افزایش از رشدی برابر ۴۴ درصد و نسبت به دو سال قبل نیز با ۵ میلیون و ۸۱۴ هزار تُن افزایش از رشد معادل ۱۲۸ درصد برخوردار بوده است.