شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رکوردشکنی#قیمت طلا#جدید#بازار طلا#نتایج

رکوردشکنی طلا / پیش بینی جدید معامله‌گران از بازار طلا

فردای اقتصاد: قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با ثبت رشد ۵/۵ درصدی و رسیدن به سطح ۱۹۳۳ دلار بر هر اونس قوی‌ترین عملکرد خود را از اوایل بهار ثبت کرد. در آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نیز تحلیلگران بازار و سرمایه‌گذاران خرد را با اجماع صعودی تقریباً مشابهی، در مورد چشم‌انداز فلز زرد در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر اظهارنظر کردند.

این هفته، ۱۴ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی هفتگی کیتکو شرکت کردند. ۱۰ کارشناس یا ۷۲ درصد انتظار داشتند که شاهد افزایش قیمت طلا در هفته آینده باشند، در حالی که دو تحلیلگر معادل ۱۴ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و دو نفر دیگر در مورد طلا در هفته آینده بی‌طرف بودند.

همچنین از ۵۹۵ سرمایه‌گذار شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ۴۳۱ نفر یا ۷۲ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۱۰۶ یا ۱۸ درصد دیگر انتظار داشتند که قیمت طلا کاهشی شودو تنها ۵۸ پاسخ‌دهنده، کمتر از یک درصد، در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت این فلز گرانبها بی‌طرف بودند.

رکوردشکنی طلا / پیش بینی جدید معامله‌گران از بازار طلا
نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکو از آینده طلا چه می‌گوید؟

هفته آینده از نظر انتشار آمار هفته نسبتا آرامی است. مهم‌ترین گزارش، انتشار آمار مربوط به خرده‌فروشی ایالات متحده برای ماه سپتامبر در روز سه‌شنبه خواهد بود، با هشدار اقتصاددانان مبنی بر اینکه مصرف ضعیف، افزایش نرخ بهره را برای بانک مرکزی در ماه آینده چالش برانگیزتر خواهد کرد. رویدادهای قابل توجه دیگر عبارتند از نظرسنجی‌های Empire State و Philly Fed و سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز پنجشنبه.

افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر هجوم بخشی از سرمایه‌ها به سمت پناهگاه امن طلا عنوان می‌شود. آن هم در شرایطی که انتظار می‌رود افزایش نرخ بهره در آمریکا فعلا برای مدتی متوقف شود.  به این ترتیب تنها در روز پایانی هفته، با تشدید درگیری در خاورمیانه، طلا به عنوان یک پناهگاه امن بیش از ۳ درصد رشد قیمت داشت و برای بهترین هفته خود در هفت ماه گذشته آماده شد. کارشناسان معتقدند اگر درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل افزایش پیدا نکند، این امکان وجود دارد که بخشی از افزایش قیمت طلا از بین برود؛ با این حال انتظار می‌رود قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده افزایش پیدا کند.

استراتژیست ارشد بازار در شرکت «اِس‌آی‌اِی ولث منیجمنت» (SIA Wealth Management) اعلام کرده: «من معتقدم قیمت طلا برای هفته آینده روندی صعودی خواهد داشت. در حال حاضر به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص دلار آمریکا و بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده متوقف شده باشد. در همین حال و همزمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فلزات ارزشمند به عنوان دارایی‌های امن، با استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران روبه‎رو شده‌اند.»