شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مونیخ#آلمان

به یهودیان آلمان گفته شد نمادهای خود را مخفی کنند

به یهودیان آلمان گفته شد نمادهای خود را مخفی کنند

ایسنا نوشت: به ساکنان یهودی شهر مونیخ آلمان گفته شده که نمادهای خود را که بیانگر «اسرائیل» است، از بیم نگرانی از انجام اقدامات تلافی جویانه در نتیجه جنگ در اراضی اشغالی مخفی کنند.

جامعه یهودیان مونیخ در خبرنامه خود نکته‌های امنیتی را برای اعضای این جامعه و در نتیجه تشدید درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه منتشر کرد و از آنها خواسته تا نمادها و نشانه‌های مذهبی را مخفی کنند.

این سازمان همچنین در خبرنامه خود نوشت: مراقب باشید، رفتار نامحسوس داشته باشید و از تظاهرات طرفداران فلسطین و از به نمایش گذاشتن عمومی نمادهای اسرائیلی و یهودی دوری و خودداری کنید.

مقام‌های آلمانی از آغاز جنگ در اراضی اشغالی حامی جدی رژیم صهیونیستی بوده‌اند، به طوریکه روز پنجشنبه اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفته بود دولت فدرال هرگونه راهپیمایی در حمایت از حماس را منع می‌کند.

پلیس آلمان در روزهای گذشته برگزاری هرگونه راهپیمایی حمایت از فلسطین را از بیم بروز خشونت منع کرده است.

نگرانی از بروز اقدامات تلافی جویانه علیه یهودیان در سراسر اروپا شدت گرفته و چند مدرسه یهودی در لندن هفته گذشته از بیم نگرانی‌های مشابه به صورت موقت تعطیل شدند. دولت فرانسه نیز رویکرد سختگیرانه‌تری در پیش گرفته و ممنوعیت کامل راهپیمایی‌های حمایت از فلسسطین را اعلام کرده است.

۳۱۱۳۱۱