شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

پیش بینی مهم از بورس امروز / احتمالا سهام داران ناراحت خواهند شد

پیش بینی مهم از بورس امروز / احتمالا سهام داران ناراحت خواهند شد

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص‌ها از ابتدا روند صعودی داشتند و در یک ساعت پایانی این روند متوقف شد و عرضه رشد کرد.

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۵ هزار و ۸۹۱ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۴۴۵ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  ۱۰۵ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و ۳۷۳ واحد افزایش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۸۸ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۳۲۲ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

روز چهارشنبه در بورس شرکت بیمه ملت (ملت)، شرکت پشم شیشه ایران (کپشیر) و شرکت افست (چافست) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (سدبیر) و شرکت شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در بورس نمادهای وبوعلی (شرکت سرمایه گذاری بوعلی)، سدشت (شرکت صنایع سیمان دشتستان) و تکنو (شرکت تکنو تار) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری سبحان (وسبحان)، شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات چهارشنبه، ۵۱ نماد صف خرید داشتند و ۵۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۸۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۹ درصدی به ۳۱۶ میلیارد تومان رسید.

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص‌ها از ابتدا روند صعودی داشتند و در یک ساعت پایانی این روند متوقف شد و عرضه رشد کرد. همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۶۷ میلیارد تومان بودیم. نماد شستا بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای ثفارس، دسبحان، فملی و دی بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۹ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه نمادهای پارسان، شپنا و وغدیر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای فولاد، وتجارت و سدشت بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

بنابراین یک ساعت پایانی معاملات سیگنال منفی به معامله گران می‌دهد. توقف رشد شاخص، خروج پول حقیقی، افزایش عرضه و همچنین حجم پایین معاملات در روز چهارشنبه نشانه منفی مهمی برای اهالی بازار سرمایه است. در نتیجه به نظر می‌رسد نیروهای صعودی در بازار ضعیف هستند.