شهر خبر

اسرائیل بمب‌هایی که آمریکا در یک سال روی افغانستان انداخت را در یک هفته روی غزه پرتاب کرد

اسرائیل بمب‌هایی که آمریکا در یک سال روی افغانستان انداخت را در یک هفته روی غزه پرتاب کرد

ایسنا نوشت: یک کارشناس بین‌المللی گفت بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در کمتر از یک هفته به غزه انداخته، برابر با مواد منفجره‌ای است که آمریکا در یک سال بر سر افغانستان انداخته است.

مارک گارلاسکو، بازرس سابق جنایات جنگی سازمان ملل در لیبی، مشاور نظامی و کارشناس بین‌المللی، در مصاحبه با واشنگتن پست گفت که بمب‌هایی که ایالات متحده در یک سال بر سر افغانستان انداخت، توسط رژیم صهیونیستی در عرض یک هفته روی غزه که بسیار کوچک‌تر است ریخته شده است.

او که همچنین به عنوان مربی در موسسه تحقیقات جنایی بین‌المللی کار می‌کند و در حال حاضر تیم‌های تشکیل‌شده در مورد جنایات جنگی در اوکراین را آموزش می‌دهد، گفت که انجام برخی اشتباهات در خصوص درگیری اسرائیل و فلسطین افزایش خواهد یافت.

به نقل از آناتولی، گارلاسکو گفت: اسرائیل در مدت شش روز ۶ هزار بمب بر سر ساکنان غزه پرتاب کرده است. شمار بمب و مهمات دیگر که در یک سال در طول جنگ افغانستان استفاده شد در حدود ۷ هزار و ۴۲۳ بمب است. علاوه بر این، طبق گزارش سازمان ملل، ناتو ۷ هزار و ۶۰۰ بمب در طول جنگ در لیبی پرتاب کرده است.

از سوی دیگر این روزنامه نوشت که تصاویر حمله رژیم صهیونیستی به بندر غزه سوالاتی درباره استفاده از فسفر سفید را مطرح کرده است.

این روزنامه نوشت: ویدیویی که روز چهارشنبه گرفته شده و توسط واشنگتن پست تأیید شده، شلیک دو گلوله توپ و سپس بلند شدن دود سفید را نشان می‌دهد. استفاده این مهمات علیه غیرنظامیان می‌تواند باعث آسیب جدی شود.

دیده بان حقوق بشر در بیانیه دیروز خود با اشاره به استفاده صهیونیست‌ها از فسفر سفید در عملیات نظامی در غزه و لبنان تاکید کرد که استفاده از فسفر سفید در مناطق پرجمعیت خلاف قانون است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که حدود ۶ هزار بمب بر نوار غزه که از ۷ اکتبر در محاصره قرار دارد، پرتاب شده است.

311311