شهر خبر

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی: فقط حماس را هدف قرار می‌دهیم!

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی: فقط حماس را هدف قرار می‌دهیم!

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز جمعه به اسپوتنیک گفت که «اسرائیل در هماهنگی دائمی با مصر و اردن است و ارتش فقط جنبش حماس را هدف قرار می‌دهد.»

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزوده است: البته هماهنگی مستمر با مصری‌ها و اردنی‌ها بدون پرداختن به جزئیات وجود دارد. تنها هدف اسرائیل تضعیف و از بین بردن توان نظامی حماس برای جلوگیری از تکرار حوادثی است که شنبه گذشته شاهد آن بودیم.

ولید ابوحیا، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم‌چنین گفت: حماس مسئول سلامت گروگان‌هاست و تهدید به اعدام آنها، چیزی از دشمنی نمی‌کاهد.

وی هم‌چنین اذعان کرد، رژیم صهیونیستی برای عملیاتی که حماس در ۷ اکتبر آغاز کرد آماده نبود، اما «اکنون ارتش برای هر سناریویی آماده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: "آنچه در روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اتفاق افتاد، غافلگیری بود که ما انتظارش را نداشتیم. حماس، ما را غافلگیر کرد و اکنون ارتش اسرائیل برای همه سناریوها آماده است و برای هر رویداد یا سناریویی کاملا آماده است."

وی افزود: تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده به طور کامل از اسرائیل حمایت می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل تا زمانی که جنبش حماس دیگر هیچ پتانسیل نظامی نداشته باشد، از اقدام نظامی دست بر نخواهد داشت. 

این سخنگو اظهار کرد: ما تنها هنگامی که حماس پتانسیل نظامی خود را از دست داد، پایان این جنگ را خواهیم دید.

ابو حیا مدعی شد: در سالهای اخیر، حماس از پذیرش شرایط کمیته چهارجانبه خاورمیانه خودداری کرد، از جمله به رسمیت شناختن توافق نامه‌های فلسطینی‌ها (تشکیلات خودگردان) و اسرائیل و تبدیل شدن به یک حزب سیاسی.

نیروهای رژیم صهیونیستی یک هفته است مناطق مسکونی غزه را آماج حملات خود قرار داده‌اند و تاکنون ۱۵۰۰ غیرنظامی فلسطینی شهید و بیش از ۱۷۰۰ تن دیگر زخمی‌ شده‌اند.

هم‌چنین رژیم اشغالگر، غزه را تحت محاصره قرار داده و مانع رسیدن آب و برق و کمک‌های اولیه به ساکنان غیرنظامی این منطقه شده است.

۳۱۱۳۱۱