شهر خبر

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد:

دیگر هیچ کشوری جرات عادی‌سازی با اسرائیل را ندارد، حتی عربستان؛ بحرین و امارات خدانشناس بودند که این کار را کردند

امام جمعه مشهد گفت: اکنون رویای تحقق طرح ابراهیم بر باد رفته و دیگر هیچ کشور اسلامی جرات ندارد با اسرائیل عادی‌سازی روابط کند و حتی عربستان هم از این خیال درآمد.

دیگر هیچ کشوری جرات عادی‌سازی با اسرائیل را ندارد، حتی عربستان؛  بحرین و امارات خدانشناس بودند که این کار را کردند
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز مشهد گفت: محاسبه دیگر آمریکا و اسرائیل، تحقق طرح آمریکایی ابراهیم بود تا برای اسرائیل یک تضمین امنیتی ایجاد کند و تمام کشورهای منطقه با اسرائیل عادی‌سازی روابط کنند. برخی دولت‌های خدانشناس بی‌دین مانند بحرین و امارات این کار را کردند و آمریکا در حال به حرکت درآوردن عربستان نیز به این سمت بود، زیرا اگر عربستان روابط خود را با اسرائیل عادی‌ می‌کرد، بقیه کشورهای منطقه نیز دست به این کار می‌زدند.

به گزارش ایسنا،امام جمعه مشهد ادامه داد: آمریکا می‌خواست از این طریق، مانع از هر خطری برای اسرائیل شود، زیرا فکر می‌کردند اگر خطری اسرائیل را تهدید کند، از سمت کشورهای منطقه است و هرگز گمان نمی‌کردند فلسطینی‌هایی که ۷۵ سال سرکوب شده‌اند، چنین جنگی را علیه اسرائیل راه بیاندازند. اکنون اما رویای تحقق طرح ابراهیم بر باد رفته و دیگر هیچ کشور اسلامی جرات ندارد با اسرائیل عادی‌سازی روابط کند و حتی عربستان هم از این خیال درآمد.