شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#ایالات متحده#رئیس جمهور

پوتین: آمریکا خواست مشکل سیاسی فلسطین و اسرائیل را با مشوق‌ اقتصادی حل کند/ کار در اتحادیه کشورهای مستقل همسود، هویت ملی ما را حفظ می‌کند

پوتین: آمریکا خواست مشکل سیاسی فلسطین و اسرائیل را با مشوق‌ اقتصادی حل کند/ کار در اتحادیه کشورهای مستقل همسود، هویت ملی ما را حفظ می‌کند

ایسنا نوشت: رئیس جمهور روسیه امروز جمعه گفت که ایالات متحده تلاش کرد تا مشکل سیاسی «فلسطین و اسرائیل» را با کمک برخی اقدامات مشوق اقتصادی حل کند.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: وخامت اوضاع در خاورمیانه نتیجه سیاست شکست خورده ایالات متحده است که به دنبال مصالحه در مناقشه فلسطین و اسرائیل نبود.

وی ادامه داد: «از میانجی‌های بین‌المللی چهارجانبه خاورمیانه استفاده نشد. ایالات متحده به بهانه‌های دور از ذهن، عملاً این قالب را که منحصر به فرد بود و اتفاقاً دارای دستوری بود که در قطعنامه مربوطه سازمان ملل تأیید شده بود، مسدود کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در نشست شورای سران کشورهای مستقل همسود در بیشکک گفت: با کمک برخی اقدامات انگیزشی اقتصادی، برای حل یک مشکل سیاسی، یک مشکل اساسی، یعنی ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی ناکام ماند.

رئیس جمهور روسیه هم‌چنین در مورد وضعیت کنونی منطقه گفت که تلفات غیرنظامیان در درگیری‌ها کاملا غیرقابل قبول خواهد بود.

پوتین گفت: استفاده از تجهیزات سنگین توسط اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات زمینی در مناطق مسکونی نوار غزه، موضوعی پیچیده و با پیامدهای جدی است. ما در مورد برنامه‌هایی برای آماده شدن اسرائیل برای عملیات زمینی در نوار غزه می‌شنویم. اما من و شما درک می‌کنیم که استفاده از تجهیزات سنگین در مناطق مسکونی موضوع پیچیده‌ای است که با عواقب جدی همراه است.

رئیس جمهور روسیه در همین حال گفت که روسیه آماده است به عنوان میانجی در «مناقشه فلسطین و اسرائیل» عمل کند: تلاش‌های جمعی زیادی به نفع آتش بس زودهنگام و تثبیت اوضاع در حال انجام است. مایلم تاکید کنم که روسیه آماده هماهنگی با همه شرکای سازنده است. ما بر این باوریم که هیچ جایگزینی برای این وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت که کار در چارچوب اتحادیه کشورهای مستقل همسود (CIS) هویت کشورهای عضو را تقویت می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در نست شورای سران این اتحادیه گفت: انتخاب هر یک از ما این است که آیا می‌خواهیم هویتمان را حفظ کنیم یا نه. کار در چارچوب اتحادیه کشورهای مستقل همسود این فرصت را برای ما فراهم و از سوی دیگر نیز جایگاهمان را تحکیم می‌کند.

رییس جمهور روسیه تاکید کرد: در عین حال، مداخله‌ای با همکاری‌هایمان با یکدیگر ندارد و به ویژگی‌های ملی طرفین احترام می‌گذارد.

پوتین همچنین گفت که روسیه آماده تامین نیازهای کشورهای عضو این اتحادیه در حوزه کشاورزی است.

رییس جمهور روسیه اشاره کرد که امسال در روسیه، بیش از ۱۳۰ میلیون تن گندم برداشت خواهد شد.

رییس جمهور روسیه همچنین گفت: تشدید تلاش‌های مشترک کشورهای عضو این اتحادیه در زمینه مبارزه با تروریسم بجا است. در این زمینه، من حمایت از نگرانی‌های تاجیکستان درباره تهدیدات را که ناشی از قلمرو افغانستان است، بحق می‌دانم. وضعیت این کشور همچنان دشوار است.

۳۱۱۳۱۱