شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چطور#کوکا#کولا،#نایک#دونالد#انقدر#پولدار#شدند؟

کوکا کولا، نایک و مک دونالد چطور انقدر پولدار شدند؟

کوکا کولا، نایک و مک دونالد چطور انقدر پولدار شدند؟

در این گزارش به بررسی برخی برندهای برتر و تبلیغات موفق و پر بازده آنها می‌پردازیم.

اگر عاشق بازاریابی هستید، پس مطمئناً این نمونه‌های تبلیغاتی را که در مقاله زیر ارائه می‌کنیم، دوست خواهید داشت. ما برخی از برندهای برتر را انتخاب کرده و بهترین تبلیغات آنها را ارائه کرده‌ایم.

بازاریابی ستون فقرات هر سازمانی است. بدون بازاریابی مناسب، هیچ برندی نمی‌تواند در بازار امروزی زنده بماند. تبلیغات نقش بسزایی در تصمیم گیری در مورد فروش شرکت دارند. علاوه بر این، به تقویت پیوند بین مشتری و شرکت کمک می‌کند. بیایید نگاهی به بهترین نمونه‌های تبلیغات برخی از برندهای برتر جهان بیندازیم.

برندها می‌توانند از این نمونه‌ها الهام بگیرند و استراتژی بازاریابی خود را به درستی هموار کنند.

کوکا کولا -  کمپین کوکا را به اشتراک بگذارید

شکی نیست که هرگاه به بهترین تبلیغات فکر می‌کنیم، ابتدا تبلیغات کوکاکولا به ذهن ما خطور می‌کند. کمپین "به اشتراک‌گذاری یک کوکا" از کوکا کولا که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، در فضای مجازی منتشر شد و کوکاکولا به دلیل این کمپین خاص طرفداران زیادی پیدا کرد. در این کمپین، مشتریان اجازه داشتند نام مورد نظر را روی بطری کوکا کولای خود چاپ کنند. این یک نمونه کامل از تعامل با مخاطب است. کوکاکولا به مشتریان این امکان را می‌دهد که احساس کنند این شرکت به آنها اهمیت می‌دهد. این یکی از بهترین کمپین‌های جلب توجه هر برند تا به امروز بود. نتیجه کمپین فوق‌العاده بود.طرفداران به خریداران دائمی تبدیل شدند و کوکاکولا توانست خود را در قلب مشتریان خود جای دهد.

کوکا

نایک - تبلیغات «فقط انجامش دهید»

کلمه نایک را شنیده اید، در ابتدا چه چیزی به ذهن شما خطور می‌کند؟ شعار «فقط انجامش بده»، اینطور نیست؟

نایک این کمپین را در دهه ۱۹۸۰ راه‌اندازی کرد و فروش آن طی ۱۰ سال بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش یافت. این کمپین برای پر کردن انگیزه برای ورزش در مشتریان بود. نایک این کار را از نظر احساسی انجام داد و موفقیت آمیز هم بود. آنچه نایک می‌خواست با این کمپین بیان کند ساده بود، اگر ورزش کردن برای شما سخت است، فقط آن را انجام دهید. اگر نمی‌خواهید صبح زود از خواب بیدار شوید، فقط این کار را انجام دهید. بهترین کاری که یک برند می‌تواند انجام دهد حل مشکلات مردم است. نایک به هدف زده بود. امروزه نایک به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان اقلام ورزشی در بازار شناخته می‌شود.

نایک

مک دونالد - تبلیغات خدمات شبانه

وقتی به بهترین نمونه‌های تبلیغاتی خلاقانه فکر می‌کنید، نمی‌توانید تبلیغات مک دونالد را از دست بدهید. دو لامپ به خوبی در بالای تابلو قرار گرفته اند، جایی که آنها به سمت پایین می‌درخشند تا لوگوی شرکت را به رخ بکشند که نشان می‌دهد در شب نیز باز هستند. آیا این خلاقانه نیست؟ مک‌دونالد در تبلیغات شبانه نمونه‌ای عالی از انجام کار درست در زمان مناسب بود. پیام آنها در شب نمایش داده شد.

مک-دونالد

Colgate -تست مقاومت دندان

Colgate در تبلیغات خود نشان می‌دهد که دندان‌های شما چقدر باید محکم باشند و چگونه Colgate قرار است این کار را برای شما انجام دهد. در تبلیغات خود نشان می‌دهد که چه چیزهایی به دندان‌های شما آسیب می‌زند و چگونه می‌توانید از آنها جلوگیری کنید. Colgate برای ارتباط بهتر با مشتریان خود تبلیغات آگاهی و آموزش ایجاد کرد. شما می‌توانید توجه مردم را به روش‌های مختلف جلب کنید. یکی از آنها آموزش دادن به مخاطب است و گفتن اینکه چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید.

خمیردندان

آدیداس - تبلیغات پشت صحنه

آدیداس یکی از بهترین شرکت‌های تولید کفش در دنیاست که همیشه در تبلیغات خود خلاق است. چه در حال معرفی اپلیکیشن خرید شخصی خود باشد و چه در حال نمایش پشت صحنه فرآیند تولید؛ آدیداس به خوبی می‌داند که چگونه اعتماد مخاطبان خود را جلب کند. یک بار آدیداس نحوه استفاده از ربات‌ها در تولید کفش‌هایی را به نمایش گذاشت که بسیار مفید بودند زیرا برخی از پشت صحنه‌های فرآیند تولید را فاش کرد. این به کاربران این اطمینان را داد که برند تمام تلاش خود را می‌کند تا خطاهای انسانی را به حداقل برساند.

آدیداس

گوگل – کمپین جست‌وجو در سال

گوگل سال خود را با کمپین جست‌وجو در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد که در مورد بیشترین کلمات کلیدی جست‌وجو شده در گوگل در ۱۲ ماه گذشته بود. جالب نیست؟ ایجاد تعامل با مخاطب ایده درخشانی است. این نه تنها نشان داد که آنها چقدر خلاق هستند، بلکه مشخص کرد که چقدر به آنچه مخاطبانشان توجه می‌کنند، اهمیت می‌دهد. گوگل می‌داند که ایجاد حس خاص بودن در مخاطبان خود یکی از بهترین راه‌ها برای جذب آنها است.علاوه بر این، از طریق این کمپین پیوند بهتری با مشتریان خود برقرار کرد.

گوگل

کمپین فولکس واگن – کوچک فکر کنید

کمپین کوچک فکر کنید فولکس واگن در سال ۱۹۶۰ شروع شد که یک موفقیت کامل بود. مردم امریکا بیشتر برای خرید خودروهای بزرگتر در نظر گرفته شده‌اند. فولکس واگن با این کمپین آمد تا آنها را از ماهیت خودروهای کوچکتر آگاه کند. بله، طرز تفکر عاشقان اتومبیل در امریکا را کاملاً تغییر داد. فولکس واگن به یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای کوچک در جهان تبدیل شد. علاوه بر این، از طریق این کمپین تبلیغاتی خود را در قلب مخاطبان خود جای داد.

فولکس

Nivea -کمپین محصولات شبانه

این مورد نمونه‌ای درجه یک از تبلیغات برند Nivea (محصولات مراقبت پوست) برای فروش محصولات مربوط به شب بود. همچنین، آنها این کار را بدون استفاده از هیچ کلمه‌ای و فقط از طریق نام تجاری خود که روی جلد کالایشان نشان داده می‌شود، ماهرانه انجام دادند. این یک مورد باورنکردنی از تبلیغات مبتکرانه است. از یک تنظیمات عکاسی عالی استفاده می‌کند که در آن از درب محصول به طرز ماهرانه‌ای برای نشان دادن طرح هلالی استفاده شده است که قابلیت استفاده در شب محصول را نشان می‌دهد. همچنین از پس‌زمینه آبی مخصوص برند استفاده می‌کند که روی آن کرم پوست سفید مانند هلال ماه می‌درخشد.

نیوآ

هاینز(HEINZ) سس کچاپ - هیچ کس مانند کمپین هاینز کچاپ را توسعه نمی‌دهد

برای تبلیغ کچاپ گوجه‌فرنگی، این نمونه تبلیغاتی کچاپ هاینز یکی از مبتکرانه‌ترین رویکردهایی است که به طور جذاب و مؤثر به این هدف عمل می‌کند. آنها با استفاده از برش‌های مختلف گوجه فرنگی شکل قابل تشخیص ته سس کچاپ هاینز را می‌سازند. با گنجاندن این سبک، آنها به همه ما اجازه می‌دهند بفهمیم که محصول آنها از گوجه فرنگی خالص طبیعی و رسیده استفاده می‌کند. این به عنوان یک نمونه هوشمندانه، متقاعد‌کننده و آگاه به برند از نمونه تبلیغاتی نوآورانه به حساب می‌آید.

کچاپ

یکی از بهترین درس‌هایی که این مثال‌ها می‌دهند این است که اگر بیشتر و بیشتر با مخاطبان خود درگیر شوید، رابطه شما با مخاطب بهتر خواهد شد. با این حال، تجربه‌ها نشان داده است که ایجاد این کمپین‌ها می‌تواند در تثبیت هویت یک برند در بازار بسیار مفید باشد. تنها هدف هر برند مشخص است: « حل مشکل مردم». برندها همیشه باید سعی خود را بر این بگذارند که با محصولات خود، کار را برای مشتریان آسان کنند.