شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلبان#اصولگرا

واکنش رسانه اصولگرا به مواضع اخیر سید حسن خمینی و برخی اصلاح‌طلبان درباره حملات مقاومت علیه اسرائیل

مواضع اخیر سیدحسن خمینی درباره حمله حماس به اسرائیل با استقبال رسانه اصولگرای تسنیم روبرو شد.

واکنش رسانه اصولگرا به مواضع اخیر سید حسن خمینی و برخی اصلاح‌طلبان درباره حملات مقاومت علیه اسرائیل
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۱ ۰۸:۵۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نوه‌ی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، طی چند روز گذشته از عملیات افتخارآفرین مقاومت فلسطین علیه اشغالگران، به خوبی فعال بوده و مواضع جدّی و انقلابی اتخاذ کرده است.

سیدحسن خمینی به دیدار سفیر فلسطین در ایران رفته و تاکید کرده است که اصل وجود اسراییل دروغ است و مظلومیت آنها دروغ تر؛ و نباید اجازه داد صهیونیست‌ها قیافه‌ی مظلومیت به خود بگیرند.

سیدحسن خمینی تاکید می‌کند که صهیونیست‌ها زبانی جز این را نمی‌فهمند. وی پیشتر هم در موضع‌گیری دیگری عملیات طوفان الاقصی را کاری بسیار بزرگ خوانده و تاکید کرده بود که ایستادن یک مظلوم روی پای خودش شادی‌آور است.

علاوه بر سیدحسن خمینی برخی از افراد موسوم به اصلاح‌طلب نیز موضع خوب و درستی در این باره اتخاذ کردند؛ اگرچه گروهی که خود را جبهه اصلاحات ایران می‌خواند و البته هم تشکیلات و هم سازوکارش بارها مورد نقد بسیاری از اصلاح‌طلبان قرار گرفته، موضع عجیب و غریبی اتخاذ کرد و مجدداً به بیراهه‌ی بسیار بدی رفت.

تسنیم پیشتر بعضی موضع‌گیری‌های آقای سیدحسن خمینی را نقد کرده است، با این حال طوفان‌الاقصی نشان داد که می‌توان با نگاهی درست‌تر به صحنه، در طرف محق‌تری ایستاد و اسیر پروپاگاندای رسانه‌های غربی و رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایران نشد.

همین آرایش امروز علیه صهیونیست‌ها می‌تواند الگوی خوبی باشد از آنکه می‌توان نگاه‌ها و سلایق بعضاً متفاوتی در سیاست داشت، امّا با عنایت به بعضی مسائل، مرزبندی‌ها را نه فقط امروز، بلکه در همه‌ی مسائل –از جمله در فتنه‌ها علیه خود ایران- رعایت کرد.

رسانه‌هایی که امروز برعلیه مواضع این چند روز جناب سیدحسن خمینی و بعضی از اصلاح‌طلبان به سفیدشویی بی‌شرمانه صهیونیست ها و اتهام افکنی علیه ایران و مقاومت مشغولند، بعضاً خود را ریاکارانه و دروغ‌گویانه مدافع همین افراد و گروه موسوم به اصلاح‌طلبان در ایران می‌خوانند؛ اما واقعیت اینجاست که برای آنها نه فقط اسلام و جمهوری اسلامی، بلکه کل ایران و هر تعصبی نسبت به ایران خط قرمز است و اگر هم از گروهی به صورت تاکتیکی دفاع می‌کنند، دامی برای این گروه پهن کرده‌اند تا از آنها به عنوان ابزاری علیه ایران و اسلام سوءاستفاده کنند.