شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

در این شرایط سرماخوردگی شما خوب نمی‌شود

در این شرایط سرماخوردگی شما خوب نمی‌شود

ایسنا نوشت: بر اساس مطالعه جدید دانشگاه «کویین‌ مری» لندن، برخی افراد به دنبال سرماخوردگی، آنفلوآنزا، ذات‌الریه یا سایر بیماری‌های تنفسی با «سرماخوردگی طولانی‌مدت» یا عوارض طولانی‌مدت مواجه می‌شوند.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در نشریه «ئی‌کلینکال مدیسن» منتشر شد، متخصصان دریافته‌اند که حتی افراد مبتلا به عفونت‌های تنفسی حاد که نتیجه آزمایش کووید۱۹ آن‌ها منفی بود هم حداقل چهار هفته پس از ابتلا با عوارض طولانی‌مدت از جمله سرفه، معده‌درد و اسهال روبرو می‌شوند.

احتمال بیشتری هم وجود داشت که افراد مبتلا به کووید طولانی‌مدت مشکلات مداوم با حس چشایی یا بویایی یا سرگیجه را گزارش کنند.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، این مطالعه بخشی از برنامه کوویدنس یوکی (COVIDENCE UK)، پژوهش ملی دانشگاه در مورد کووید۱۹، بود که در سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شد.

متخصصان در این مطالعه به دنبال ۱۶ علامت که معمولا با کووید طولانی مرتبطند، پاسخ‌های ۱۰ هزار و ۱۷۱ بزرگسال انگلیسی بین ژانویه تا فوریه ۲۰۲۱ را تجزیه و تحلیل کردند. این علائم عبارت‌ از سرفه، مشکلات خواب، مشکلات حافظه، مشکل در تمرکز، درد عضلات یا مفاصل، مشکلات حس چشایی یا بویایی، اسهال، درد معده، تغییر صدا، ریزش مو، تپش غیرمعمول قلب، سبکی سر یا سرگیجه، تعریق غیرمعمول، تنگی نفس، اضطراب یا افسردگی و خستگی بودند.

بنابر اعلام روزنامه ایندیپندنت، نویسندگان این مطالعه می‌نویسند اگرچه علائم طولانی‌مدت که به عنوان سندرم‌های پس از عفونت حاد شناخته می‌شوند، «یک پدیده جدید نیستند»، اغلب به دلیل طیف گسترده‌ علائم و آزمایش نشدن، تشخیص داده نمی‌شوند.

پروفسور «آدریان مارتینو»، محقق ارشد کوویدنس انگلیس و پروفسور بالینی تنفس در این باره گفت: یافته‌های ما ممکن است به افرادی برگردد که پس از ابتلا به عفونت تنفسی‌ــ با وجود منفی بودن آزمایش کووید۱۹ از طریق تست مخاط بینی‌ و گلوــ همچنان با علائم طولانی‌مدت در بینی و گلو درگیر بوده‌اند.

مارتینو خاطرنشان کرد که تحقیقات مداوم در مورد آثار درازمدت کووید۱۹ و سایر عفونت‌ها برای کمک به درک اینکه چرا برخی از افراد نسبت به دیگران با علائم طولانی‌تری مواجه می‌شوند، مهم است و در نهایت می‌تواند به شناسایی مناسب‌ترین شکل درمان و مراقبت از افراد آسیب‌دیده کمک کند.

بر اساس داده‌های اخیر مرکز ملی آمار بهداشت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده، میلیون‌ها آمریکایی مبتلا به کووید طولانی‌اند و ماه‌ها یا سال‌ها پس از ابتلا به کووید۱۹ همچنان با مجموعه‌ای از علائم عموما ناتوان‌کننده درگیر هستند.

۴۷۲۳۶