شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#ریزش#شکر#بازار

ریزش قیمت شکر در بازار

ریزش قیمت شکر در بازار

دبیر انجمن اسبق تصفیه کنندگان شکر گفت: با توجه به کاهش مصرف در شش ماهه دوم سال و برداشت محصول داخل، مشکلی در عرضه شکر نداریم.

قیمت شکر تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت شکر، عرضه و تقاضا است. در صورتی که تقاضا برای شکر افزایش یابد و عرضه ثابت بماند، قیمت شکر افزایش خواهد یافت. عوامل دیگری مانند شرایط آب و هوایی، کشت و کار، نرخ ارز و سیاست‌های دولت نیز می‌توانند بر قیمت شکر تأثیرگذار باشند. به عنوان مثال، در صورتی که شرایط آب و هوایی برای کشت شکر مناسب نباشد و محصول کاهش یابد، قیمت شکر افزایش خواهد یافت. همچنین، نرخ ارز و سیاست‌های دولت نیز می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت شکر تأثیرگذار باشند.

غلامحسین بهمنی دبیر انجمن اسبق تصفیه کنندگان شکر گفت: با برداشت چغندر داخل و عرضه به بازار، قیمت شکر تا حدودی تعدیل یافته است.

او قیمت کنونی هرکیلو شکر را ۲۸ تا ۲۹ هزارتومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که قیمت شکر به ۳۲ هزارتومان هم رسیده بود.

بهمنی ادامه داد: با برداشت نیشکر و عرضه به بازار از آبان ماه پیش بینی می شود که قیمت مجدد در بازار کاهش یابد.

دبیر انجمن اسبق تصفیه کنندگان شکر با بیان اینکه مشکلی در عرضه شکر نداریم، گفت: با کاهش مصرف شکر در ۶ ماهه دوم سال و برداشت محصول تولید داخل، کمبودی در عرضه شکر نداریم و مشکل ما در ۶ ماه ابتدایی سال همزمان با افزایش مصرف است که باید برنامه ریزی انجام شود.

او، مصرف روزانه شکر در ۶ ماهه دوم سال را ۶ تا ۷ هزارتن اعلام کرد.

بهمنی درباره آخرین وضعیت واردات شکر گفت: بنابر آمار از ابتدای سال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن شکر وارد شده است که همه ساله با احتساب تولید و مصرف داخل ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن شکر وارد می شود.