شهر خبر

رییس سازمان سینمایی به اصفهان رفت/ دیدار با داوران، هنرمندان و حضور در اجتماع کودکان

رییس سازمان سینمایی به اصفهان رفت/ دیدار با داوران، هنرمندان و حضور در اجتماع کودکان

رییس سازمان سینمایی کشور همزمان با برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به اصفهان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمد خزاعی روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور در سالن‌هایی که به نمایش آثار حاضر در جشنواره اختصاص دارد با بچه‌ها دیدار کرد. پاسخ به سوالات داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در پردیس سینمایی ساحل که به دختران اختصاص دارد، هم بخش دیگری از این دیدار را شامل می‌‎شد.

رییس سازمان سینمایی کشور پس از جویا شدن نظر داوران کودک و نوجوان درباره آثاری که دیده‌اند، در بخشی از این دیدار خطاب به حاضران گفت: همه خانواده‌سینما و همکاران بنده، زحمت می‌کشند که بتوانند فیلم‌های بسیار خوبی تولید کنند تا شما با خانواده‌ها ببینید و لذت ببرید و انشاالله بتوانید در طول سال هم از فیلم‌های مختص سینمای کودک و نوجوان که در سالن‌های سینما اکران می‌شوند بهره ببرید.

خزاعی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران نوجوان که از برگزاری هر ساله جشنواره پرسید، اظهار داشت: من اشتیاق زیادی دیدم که جشنواره هر سال برگزار شود. انشاالله دوستان ما در بنیاد سینمایی فارابی برنامه‌ریزی می‌کنند که جشنواره در هرسال پرشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

وی ضمن تشکر از حضور داوران و خبرنگاران نوجوان و ابراز امیدواری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد، در سالن ساحل گفت: ممنونم، معلوم است که جشنواره، جشنواره موفقی بود و در این خصوص باید از آقای زین العابدین و همکارانشان در بنیاد سینمایی فارابی تشکر کنم.

رییس سازمان سینمایی، در ادامه‌ این برنامه از سینماهای مردمی بازدید کرد و با مدیران و دست‌اندرکاران به گفتگو نشست.

دیدار خزاعی با داوران و خبرنگاران نوجوان، نوبت به بازدید وی از سالن سینمایی چهارباغ رسید. رییس سازمان سینمایی در این دیدار چند دقیقه‌ای در کنار داوران پسر کودک و نوجوان به تماشای یکی از فیلم‌های در حال اکران نشست و سپس به باقی پرسش‌های خبرنگاران نوجوان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پاسخ داد.

در این دیدارها حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، علیرضا اسماعیلی مدیرکل حوزه ریاست سازمان، سید مهدی سجادی عضو هیات عامل و خزانه دار بنیاد سینمایی فارابی، کمال حیدری معاون فرهنگی شهرداری اصفهان، میثم بکتاشیان مدیر اجرایی جشنواره در اصفهان، صدیقه چگونیان مسئول کمیته داوران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان استان اصفهان و سید مصطفی حسینی مدیر موسسه سینماهای حوزه هنری هم رییس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در پی جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران مناطقی از غزه که منجر به کشته شدن جمع زیادی از کودکان ساکن مناطق مختلف غزه شد، داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان جشنواره، در کنار خانواده‌ها و شرکت کنندگان در این رویداد، یاد این کودکان را گرامی داشته و با این اندوه همراه شدند.داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان حاضر همبستگی خود را با کودکان غزه اعلام کردند.

در آخرین روز نمایش فیلم‌های شرکت‌کننده در این رویداد، داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در سالن‌های ساحل و چهار باغ که به اکران آثار این روزهای جشنواره اختصاص دارد، کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه را محکوم کردند.

حاضران کودک و نوجوان در سالن‌ها با پلاکاردهایی در دست که روی آن‌ها جمله «به سمت قله تا پیروزی نهایی» نقش بسته بود، ضمن اعلام همبستگی خود با کودکان و نوجوانان غزه، این پیام امیدبخش را که قسمتی از آن شعار جشنواره امسال را شامل می‌شد، به همسالان مظلوم خود در سرزمین‌های اشغالی انتقال دادند.

رییس سازمان سینمایی ضمن بازدید از سینماهای میزبان جشنواره، با حضور و هم صدایی‌ با کودکان و نوجوانان حاضر در پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ در انتقال این پیام همراهی کرد.

۵۷۵۷