شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#غزه

اسرائیل غافلگیر شد /حیفا و تل آویو در امان نیستند /نخست وزیر اسرائیل می گوید سر مار در ایران است اما این عصای موسی است

اسرائیل غافلگیر شد /حیفا و تل آویو در امان نیستند /نخست وزیر اسرائیل می گوید سر مار در ایران است اما این عصای موسی است

فارس نوشت: رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ناتوانی رژیم صهیونیستی مقابل جوانان فلسطینی و غافل‌گیر شدن در عملیات طوفان الاقصی را نشان از قدرت پوشالی آنان دانست و گفت: آن‌ها به نابودی باریکی غزه تصمیم گرفتند اما نخواهند توانست و امروز حیفا و تل‌آویو از موشک‌های فلسطینی‌ها در امان نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه مردم از نقاط مختلف ایران و کشورهای مختلف برای تجدید بیعت و اعلام وفاداری به حضرت ولی(عج) به مسجد مقدس جمکران می‌آیند، اظهار کرد: حضور پرشور مردم فقط منحضر به نیمه شعبان نیست و در طول سال نظیر نیمه شعبان بارها تکرار می‌شود از کشورهای مختلف و کسانی که زیر بار ظلم ستم‌گران، غارت‌گران، حکومت‌های ظالمی که با قارت و چپاول سرمایه‌های مردم مستضعف دنیا فربه شدند، در جمکران حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: شما به تاریخ ننگین آمریکا که امروز ادعای ابر قدرتی دارد نگاهی کنید، هر چند رهبری فرمودند که علائم ضعف پیدا شد و جهان درحال تحول است؛ این‌ها در طول تاریخ ۵۰۰ ساله خود خون‌ریزی‌هایی داشتند و نسل سرخ پوست آمریکا را قتل‌عام و نابود کردند، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هر کدام‌شان به نحوی و صورتی جنایت‌هایی را انجام دادند که موجب شرم بشریت است و نسل بشر را از بین برده‌اند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: امید مردم در همه جای جهان به وجود یک مصلح است که بیاید و ریشه این ظالمان را بکند و ما معتقد هستیم که آن شخص وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) است.

وی ادامه داد: احمد بن اسحاق خدمت امام عسکری(ع) رسید، می‌گوید که «می‌خواستم سئوال کنم که بعد از شما امام ما کیست و چه کسی متصدی امام و رهبری است، اما قبل از اینکه این سئوال را مطرح کنم خود آن آقا به بنده فرمودند که ای احمد ابن اسحاق، هیچگاه زمین از حجت خدا خالی نمی‌ماند و همواره حجت خدا هست از زمان آدم تاکنون و حجت خدا باید باشد، از امام خواستم که امام بعد از خود را به ما معرفی کنید، امام عسکری(ع) از جا بلند شدند و با شتاب به اندرون خونه رفتند و برگشتند، کودک سه ساله‌ای بر دوش ایشان نشسته بود و حضرت فرمودند بعد از من ایشان امام هستند و ایشان است که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، من از امام درخواست نشانه کردم، کودک به سخن آمد و گفت انأ بقیه‌الله» ؛ این جلمه‌ای است که زمانی که ظهور بفرمایند هم می‌فرمایند و به همه جهان این جمله خواهد رسید.

محمدی گلپایگانی، از جمکران به‌عنوان پایگاهی مهم برای حضرت ولی عصر(عج) نام برد و اظهار کرد: زائران با ملیت‌های مختلف به جمکران مشرف می‌شوند و نماز می‌خوانند و تعجب بنده از این است که چرا برخی تشکیک و شبهه ایجاد می‌کنند که نه چنین چیزی نیست و برخی هم استدلال می‌کنند و می‌گویند که چرا حضرت امام(ره) به این مسجد نیامده است.

وی تصریح کرد: یکی از دوستان و همکاران من می‌گفت که دیداری داشتم با مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن صانعی، از ایشان سئوال کردم که این شبهات مطرح است و ایشان گفتند که من خودم دو یا یکبار با امام(ره) به جمکران رفتیم و آداب آنجا را انجام دادیم.

*تلاش یک کشور اسلامی برای ارتباط با رژیم صهیونیستی ننگ است

محمدی گلپایگانی تقارن انتصاب تولیت جدید جمکران با عملیات طولان الاقصی را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: حماس گل‌ کاشت و همانطور که رهبری گفتند ما دست و بازوی جوانان فلسطینی را می‌بوسیم، این‌ها کاری کردند که در دوران تاریخ ننگین رژیم غاصب صهیونیستی کودک‌کش بی‌نظیر بوده است، جنایت‌کاران صهیونیستی کودکان را در آغوش پدر و مادر به شهادت می‌رسانند و هر روز خانه‌ها را به سر مردم خراب می‌کنند؛ آنگاه برخی افراد و حکومت‌های کوچک وابسته در گوشه و کنار از این رژیم اعلام حمایت می‌کنند از آنان انتظاری نیست اما چرا یک کشور مسلمان که همه هم می‌شناسند باید از رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کند و این ننگ است و این هم جای سئوال است که چرا برخی برای برقراری مناسبات سیاسی و اقتصادی با این رژیم صف بسته‌اند.

وی افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از هزار موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اصابت کرد، نخست وزیر منحوس رژیم صهیونیستی گفته سر مار در ایران است درحالی که این عصای موسی است که همه مارها را می‌بلعد و نابود می‌کند.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: آن‌ها مدعی بودند که اطلاعات‌شان در دنیا کم‌نظیر و بی‌نظیر است اما در شنبه غافل‌گیر شدند هر چند که فلسطینی‌ها مدت‌ها برای این حمله نقشه می‌کشیدند اما رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعی پیدا کرد و این نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها یک قدرت پوشالی دارند؛ نتیجه این بی‌اطلاعی هم این بود که یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در خانه‌اش در خواب دستگیر شد و اکنون هم میان اسرای صهیونیستی افسران عالی‌رتبه هستند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آن‌ها به نابودی باریکی غزه تصمیم گرفتند اما نخواهند توانست و امروز حیفا و تل‌آویو هم از موشک‌های فلسطینی‌ها در امان نخواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه مسجد مقدس جمکران گفت: از مسئولان ملی و استانی می‌خواهیم به مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاهی برای امام زمان(عج) نگاه کنند و در راستای زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز برای این مسجد تلاش کنند.

محمدی گلپایگانی ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت سابق مسجد مقدس جمکران، به همه خدام جمکران و مسئولان استان قم تاکید کرد که با حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد تولیت جدید جمکران در راستای پیشبرد اهداف این مسجد مقدس بیشترین همیاری را داشته باشند.

درخواست مهم قالیباف از روسای مجالس ۷ کشور اسلامی درباره غزه

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری روسای مجالس کشورهای اسلامی در سطح بین‌المللی برای احقاق حقوق مردم غزه شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه (۲۰ مهرماه ۱۴۰۲) در تماس های تلفنی جداگانه‌ای با روسای مجالس ترکیه، الجزایر، سوریه، امارات متحده عربی، لبنان، عمان و کویت درباره جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفت‌وگوها ضمن محکوم کردن قتل عام مردم غزه به ویژه زنان و کودکان فلسطینی خواستار پیگیری روسای مجالس کشورهای اسلامی در سطح بین‌المللی برای احقاق حقوق مردم غزه شد.

قالیباف در این گفت‌وگوها با روسای مجالس کشورهای اسلامی تصریح کرد: هر چه زودتر باید حملات ظالمانه رژیم صهیونسیتی به غزه متوقف شود و با همکاری کشورهای اسلامی شرایط را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه مهیا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به همتایان خود پیشنهاد داد تا هرچه سریعتر نشست روسای مجالس کشورهای اسلامی (PUIC) با محوریت پایان دادن به حملات ظالمانه رژیم صهیونسیتی به مردم غزه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود تا راهکارهای عملی برای کمک به مردم غزه بررسی شود.

۲۷۲۲۰