شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دوشنبه#کره جنوبی

ناو هواپیمابر آمریکایی مجهز به سلاح هسته‌ای وارد بندر کره جنوبی شد

ناو هواپیمابر آمریکایی مجهز به سلاح هسته‌ای وارد بندر کره جنوبی شد

ایسنا نوشت: این ناوهواپیمابر آمریکایی قرار است در واکنش به توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی، تا روز دوشنبه در بوسان بماند و این اقدام به عنوان بخشی از توافق دوجانبه میان کره جنوبی و آمریکا انجام می‌شود.

همزمان با اینکه رهبر کره شمالی در تلاش است تا روابطش را با روسیه تقویت کند، یک ناو هواپیمابر آمریکایی مجهز به سلاح هسته‌ای امروز (پنجشنبه) وارد کره جنوبی شد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: ناو هواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان و گروه ضربتی‌اش پس از شرکت در رزمایش دریایی سه‌جانبه با کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در آب‌های بین‌المللی، وارد بندر بوسان واقع در جنوب‌شرقی کره جنوبی شد.

طبق بیانیه دیگری از سوی وزارت دفاع کره جنوبی، این ناوهواپیمابر آمریکایی قرار است در واکنش به توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی، تا روز دوشنبه در بوسان بماند و این اقدام به عنوان بخشی از توافق دوجانبه میان کره جنوبی و آمریکا انجام می‌شود.

این بیانیه افزود: طی ۶ ماه اخیر این اولین باری است که یک ناو هواپیمابر آمریکایی وارد کره جنوبی می‌شود؛ اواخر ماه مارس ناو هواپیمابر یو.اس.‌اس نیمیتز وارد بوسان شد.

انتظار می‌رود این اقدام آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی را خشمگین کند زیرا این کشور چنین استقراری را «تهدید امنیتی» می‌داند.

هنگامی که ناو یو.اس.اس رونالد ریگان در اکتبر ۲۰۲۲ مانورهای نظامی مشترکی را با نیروهای کره جنوبی در سواحل شرقی شبه جزیره کره برگزار کرد، کره شمالی گفت که استقرار این ناو هواپیمابر باعث ایجاد «فشار منفی قابل توجهی» در امنیت منطقه شده و در واکنش آزمایش‌های موشکی بالستیک انجام داد.

در حال حاضر این اقدام آمریکا و کره جنوبی در حالی انجام می‌شود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تلاش است تا روابطش را با روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور تقویت کند.

بسیاری از کارشناسان معقتدند که کیم از روسیه می‌خواهد تا در ساخت تسلیحات قابل‌اعتماد جهت هدف قرار دادن آمریکا و کره جنوبی کمک کند. واشنگتن و سئول هشدار داده‌اند که اگر مسکو و پیونگ‌یانگ به سمت تسلیحاتی بروند که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کند، بهای این اقدام را پرداخت خواهند کرد.

کیم و پوتین امروز (پنجشنبه) به مناسبت ۷۵ سالگی روابط دیپلماتیک میان روسیه و کره شمالی پیامی رد و بدل کردند.

طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA، کیم در پیامش به پوتین اظهار کرد: من طی سفرم به روسیه از تبادل نظرات شفاف و جامع با ولادیمیر پوتین بسیار راضی و خشنودم. مردم روسیه همچنین سیاست هژمونیک مستمر امپریالیست‌ها را که سعی در انزوای روسیه دارند، شکست خواهند.

براساس این گزارش، پوتین نیز به نوبه خود نسبت به روابط دوجانبه که به صورت مثبت در تمامی زمینه‌ها در حال پیشرفت است، ابراز رضایت و خرسندی کرد.

310310