شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مخزن#گاز#این#خودروها#رایگان#تعویض#می‌شود

مخزن گاز این خودروها رایگان تعویض می‌شود

همشهری آنلاین: محسن جوهری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور اظهار داشت: با توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها و اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده، طبق ویرایش آخرین نسخه از مصوبه شورای اقتصاد، مقرر شد مخازن تاکسی‌ها رایگان تعویض شود.

جوهری خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌هایی توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده تا تاکسی‌ها با مراجعه به مراکز معاینه فنی و ارجاع به آزمایشگاه‌های آزمون مخازن سی ان جی (CNG) برای نوسازی اقدام کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد بیان داشت: با توجه به ماده ۱۲رفع موانع تولید، مشکلی در بودجه اجرای این طرح وجود ندارد.

جوهری تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان توسعه‌ای در حوزه جایگاه CNG انجام نشده بود که دولت مصوباتی درخصوص احداث جایگاه انجام داده و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این حوزه ورود یابند.

وی با تاکید بر فواید همگانی شدن خودروهای دوگانه‌سوز برای اقتصاد و کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: با توجه به ناترازی در حوزه تولید و مصرف بنزین و تولید برای 8 میلیون خودرو گازسوز، در حال حاضر از نصف این ظرفیت یعنی 4 میلیون خودرو استفاده می‌کنند.

جوهری ابرازامیدواری کرد: با توجه به مهلت 4 ساله استفاده رایگان از دوگانه‌سوز کردن خودروها و تعویض رایگان مخازن تاکسی‌ها، از سال آینده شرایط برای دوگانه‌سوز کردن همه خودروها فراهم شود.