شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#غزه

تحلیل هم‌میهن:

سخنان رهبری هشداری بود به نیروهای داخلی که می‌خواهند ایران را شریک جنگ غزه بدانند

روزنامه هم میهن نوشت: به نظر می‌رسد که سخنان مقام رهبری به‌طور ضمنی هشداری بود به نیروهایی که در داخل کشور می‌خواهند از نمد این جنگ، کلاهی برای خود بسازند و خود را شریک ماجرا بدانند و حتی پای ایران را به معرکه‌ای که ناشی از اوضاع داخلی اراضی اشغالی است، باز کنند.

سخنان رهبری هشداری بود به نیروهای داخلی که می‌خواهند ایران را شریک جنگ غزه بدانند
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه هم میهن به تحلیل سخنرانی دیروز رهبر انقلاب درباره حمله حماس به اسرائیل پرداخته است.

به گزارش هم میهن، جنگ غزه همه ناظران سیاسی و نظامی را از دو جهت شگفت‌زده کرد. اول، از جهت پنهان نگه‌داشتن آن و دوم، از جهت تنوع و ابعاد و بزرگی عملیات. به همین دلیل، پیشاپیش و فارغ از هر اتفاقی که در ادامه رخ دهد؛ اسرائیل و شخص نتانیاهو بازنده اصلی این رویداد معرفی شده است. دولت اسرائیل و همپیمانانش برای جبران این شکست سه محور تبلیغی را در پیش گرفته‌اند. اول، درباره مقصر بروز حادثه. دوم، مظلوم‌نمایی و سوم، متهم کردن کشورهای دیگر به دست داشتن در این جنگ است. مقام رهبری در سخنان دیروز خود به هر سه مورد چنین پاسخ دادند: «عامل این بلای بزرگ عملکرد خود صهیونیست‌ها است؛ چراکه وقتی شما درنده‌خویی و وحشی‌گری را از حد می‌گذرانید، باید منتظر «طوفان» باشید... این مظلوم‌نمایی «صددرصد خلاف واقع و دروغ» است... کسانی که می‌گویند ضربه اخیر فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها [از جمله ایران] است، ملت بزرگ فلسطین‌ را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند».

این روزنامه تاکید کرده است: به نظر می‌رسد که سخنان مقام رهبری به‌طور ضمنی هشداری بود به نیروهایی که در داخل کشور می‌خواهند از نمد این جنگ، کلاهی برای خود بسازند و خود را شریک ماجرا بدانند و حتی پای ایران را به معرکه‌ای که ناشی از اوضاع داخلی اراضی اشغالی است، باز کنند.