شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان#رتبه‌بندی معلمان#جدید

خبر خوب برای معلمان معترض/ صدور احکام جدید رتبه‌بندی معلمان

تسنیم: در احکام جدید رتبه‌بندی که پس از بررسی اعتراضات معلمان صادر شد، اکثر افراد یک رتبه و گاهاً دو رتبه افزایش داشتند.

احکام جدید معلمانی که به نتیجه رتبه‌بندی خود معترض و اعتراض آنها وارد بود و ارتقاء رتبه داشتند، در حال صدور است. ۳۲۰ هزار نفر از مجموع ۹۴۰ هزار معلم به رتبه خود اعتراض کرده و تقاضای تجدید نظر داشتند،

در شهریورماه ۵۹ هزار حکم جدید رتبه‌بندی معلمان بعد از رسیدگی به اعتراضات آنها، صادر شد همچنین معوقات فروردین تا شهریور براساس رتبه جدید به حساب آنها واریز شد.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش از بررسی سایر اعتراضات معلمان البته با اولویت بازنشسته‌ها خبر دادند و ۱۰۰ تیم تخصصی در حال بررسی مسائل است تا با سرعت بیشتری نتیجه اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی مشخص شود.

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیش بینی کرده که تا دو ماه آینده پرونده رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تعیین تکلیف شود.

چرا بررسی اعتراضات رتبه‌بندی طولانی شد؟

عادل خالقی؛ رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفته است که تمام اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی، بررسی اولیه شده است و رتبه‌های یک و دو که باید توسط هیئت ممیزه استان‌ها بررسی می‌شد، ابلاغ شده است و دلیل طولانی شدن اعلام نتایج اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی، وسواس بیشتر در بررسی اعتراضات است تا معلمان به رتبه‌هایی که حقشان است، برسند.

در احکام جدید رتبه‌بندی که پس از بررسی اعتراضات معلمان صادر شد، اکثر افراد یک رتبه و گاهاً دو رتبه افزایش داشتند.

علاوه بر رتبه‌بندی معلمان، موضوع تکمیل ظرفیت دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر یکی دیگر از موضوعات مهم این روزهای آموزش و پرورش است.

روز گذشته دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری منتشر شد؛ در آزمون آموزگاری که نتایج نهایی آن ۳۰ شهریور اعلام شد، قرار بود ۲۸ هزار نفر استخدام شوند، اما ۱۱ هزار ظرفیت خالی ماند بنابراین دفترچه تکمیل ظرفیت برای تکمیل ظرفیت خالی مانده منتشر شد.

متقاضیان مرحله تکمیل ظرفیت از روز گذشته (سه شنبه ۱۸ مهر تا روز جمعه ۲۱ مهر فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به اعلام وضعیت بومی و انتخاب شغل محل از فهرست شغل محل‌های مندرج در دفترچه راهنما اقدام کنند.

عادل خالقی؛ رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام افرادی که در مرحله کتبی آزمون استخدام آموزگار حدنصاب بالای ۴۷۰ را کسب کرده‌اند، گفت: تلاش هر فردی که استعداد معلمی دارد، قابل احترام است. امسال پس از رایزنی‌های بسیار و همکاری سازمان اداری و استخدامی، برای نخستین بار در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش مرحله تکمیل ظرفیت داریم و تلاش بر این است تا سقف سهمیه‌های اختصاص یافته برای جذب آموزگار (۲۸ هزار ظرفیت) را تکمیل کنیم، در آزمون استخدامی سال‌های گذشته بخشی از این ظرفیت خالی می‌ماند که منجر به کمبود معلم و افتادن بار آن بر دوش آموزش و پرورش می‌شد.

به گفته او، در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگار، ممکن است نمرات کاهش یابد و تمایل داریم در خدمت افرادی باشیم که علاقه‌مند به معلمی هستند، نمرات را کسب و مراحل گزینش و مصاحبه را گذرانده‌اند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، نتایج نهایی آزمون دبیری نیز تا پایان مهر اعلام می‌شود و دلیل طولانی شدن اعلام نتایج تغییر روند ارزیابی تکمیلی پذیرفته شدگان بود.