شهر خبر

تهرانی ها روزانه حدود ۳ میلیارد برای خرید این محصول هزینه می کنند

تهرانی ها روزانه حدود ۳ میلیارد برای خرید این محصول هزینه می کنند

در این گزارش ضمن بررسی فواید و ضرر های مصرف بی رویه قارچ، آمار جدید عرضه قارچ در شهر تهران را مشاهده میکنید.

مصرف قارچ می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد، اما همچنین ممکن است به عوارضی نیز منجر شود.

قارچ منبع خوبی از ویتامین D است، در صورتی که با نور خورشید درتماس باشد، ویتامین D تولید می‌کند که برای سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بسیار مهم است.سیستم ایمنی بدن را به صورت شگفت آوری تقویت میکند و همچنین یک منبع غنی از پروتئین که باعث ساخت بافت‌های بدن و تقویت عضلات میشود. قارچ یک آنتی‌اکسیدان‌ طبیعی است که می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتی و پیری زودرس مفید باشند.

لازم به ذکر است که با توجه به این فواید ،مصرف بی رویه قارچ ممکن است آسیب های خطرناکی نیز به بدن بزند مثل مسمومیت قارچی، بروز حساسیت به قارچ، افزایش وزن، مشکلات گوارشی.

با توجه به موارد فوق، مصرف قارچ می‌تواند در یک رژیم غذایی متنوع و متعادل مفید باشد، اما حتماً باید از مصرف قارچ‌های سمی پرهیز کرد و در صورتی که به قارچ حساسیت دارید یا علائمی ناخوشایند پس از مصرف تجربه می‌کنید، با پزشک مشورت کنید.

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ گفت: با ورود به فصل سرما و افزایش تولید قارچ انتظار بر آن بود که قیمت قارچ کاهش یابد، اما تاکنون به رغم افزایش تولید، قیمت قارچ همانند فصل گرما عرضه می‌شود همچنین پرورش‌دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن قارچ در تهران خبر دادند.

به گفته او، تمام تلاشمان برآن است که با ورود واحد‌ها به چرخه تولید، قیمت قارچ متعادل و منطقی شود.

رجبی قیمت کنونی هرکیلو قارچ فله را ۹۰ تا ۹۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون نرخ هرکیلو قارچ باید به ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان برسد که با افزایش عرضه این امر محقق می‌شود.