شهر خبر

هشدار معنادار کاخ سفید؛ هر طرفی، مانند حزب‌الله یا دیگران، باید قبل از دخالت در درگیری‌های فلسطین به دقت فکر کند

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد چهارشنبه مدعی شد: هر طرفی، مانند حزب‌الله یا دیگران، باید قبل از تصمیم‌گیری برای مداخله در درگیری‌های [فلسطین اشغالی] به دقت فکر کند.

هشدار معنادار کاخ سفید؛ هر طرفی، مانند حزب‌الله یا دیگران، باید قبل از دخالت در درگیری‌های فلسطین به دقت فکر کند
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۰۹:۱۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد چهارشنبه مدعی شد: هر طرفی، مانند حزب‌الله یا دیگران، باید قبل از تصمیم‌گیری برای مداخله در درگیری‌های [فلسطین اشغالی] به دقت فکر کند.

به گزارش فارس، کربی در مصاحبه با شبکه «الجزیره»، درباره اعزام ناو هواپیمابر «جرالد فورد» به دریای مدیترانه گفت: «این ناو عنوان پیام بازدارندگی و حفاظت از منافع ما در منطقه حضور دارد».

وی با بیان اینکه آمریکا با شرکای خود در اروپا و غرب آسیا از جمله قطر در تماس است، اظهار داشت: «ما از اقدامات اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهیم کرد».

این مقام کاخ سفید درباره عملیات «طوفان الاقصی» تصریح کرد: «واضح است که حمله حماس پیچیده بود و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و آنها به خوبی برای آن آماده بودند».

کربی اضافه کرد: «ما هنوز در حال جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد چگونگی انجام این عملیات حماس هستیم و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم».

وی درباره به اسارت گرفته شدن صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی نیز گفت: «کارشناسان اطلاعاتی ارتش آمریکا به اسرائیلی‌ها در این‌باره مشاوره داده‌اند. درباره مکان گروگان‌ها، شرایط بازداشت آنها و اینکه آیا آنها از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند اطلاعات زیادی نداریم».