شهر خبر

بدحسابی دولت با قهرمانان بازار ارز / بدهی ۱۵۷ هزار میلیاردی به پتروشیمی ها

بدحسابی دولت با قهرمانان بازار ارز / بدهی ۱۵۷ هزار میلیاردی به پتروشیمی ها

برنامه اینترنتی شاخص هر هفته روزهای چهارشنبه به صورت اختصاصی از پایگاه خبری تیتر کوتاه پخش می شود.

عدد هنگفتی است؛ مجموع پولی که پتروشیمی های سراسر کشور از دولت طلب دارند. طی حدود دو سال اخیر هربار خبری از بدهی های دولت به یکی از شرکت های پتروشیمی بیرون آمد و چندی بعد هم اعلام شد که این بدهی ها به زودی پرداخت می شود اما ظاهرا  این وعده ها تاکنون محقق نشده است.

نارضایتی فعالان حوزه پتروشیمی از بدحسابی دولت البته در شرایطی است که هربار چالشی مهم در حوزه مالی رخ داده، این پتروشیمی ها بودند که نقش بازوی اجرایی مدیران و وزیران را ایفا کرده و به آنها در کنترل بازار کمک کردند. همین چند روز قبل بود که خبر رسید حضور فعال شرکت‌های پتروشیمی، در بازار ارز باعث بازگشت ثبات و کاهش قیمت ها شده است.

در شبکه شاخص امروز به سراغ همین موضوع رفتیم. بدهی ۱۵۷ هزار میلیارد تومانی دولت به پالایشگاه ها و شرایط سختی که امروز برای فعالان این عرصه ایجاد شده است. ناصر عاشوری دبیرگل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت و مجید ناصری نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه این هفته پاسخگوی سوالات ما بودند.

برنامه اینترنتی شاخص هر هفته روزهای چهارشنبه به صورت اختصاصی از پایگاه خبری تیتر کوتاه پخش می شود. در این برنامه هر بار یکی از مهمترین اتفاقات اقتصادی روز مورد بررسی خواهد گرفت. این برنامه برای آن دسته از مخاطبان که روی شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام ما را دنبال می کنند نیز قابل مشاهده است.

سردبیر: سپیده قاضی نژاد
اجرا: امیرحسین موسوی

گفتگوها: حسین حریریان
تصویر برداری و تدوین: ایمان همتی