شهر خبر

وزیر کشور انگلیس: اهتزاز پرچم فلسطین می‌تواند جرم باشد!

وزیر کشور انگلیس: اهتزاز پرچم فلسطین می‌تواند جرم باشد!

فارس نوشت: «سوئلا بریورمن»، وزیر کشور انگلیس در نامه‌ای خطاب به افسران ارشد پلیس گفته اهتزار پرچم فلسطین یا سر دادن شعار در حمایت از آزادی فلسطین می‌تواند جرم تلقی شود.

طبق گزارش روزنامه گاردین، وی در این نامه خطاب به سران پلیس در انگلستان و ولز خواستار سرکوب هر گونه تلاش برای استفاده از پرچم یا خواندن ترانه‌هایی شده که می‌توانند باعث «آزار یا ارعاب جامعه یهودیان» منجر شوند. 

اظهارات وزیر کشور انگلیس بعد از حملات سنگین رژیم صهیونیستی به غزه که به شهادت دست‌کم ۹۰۰ تن منجر شده مطرح شده است. رژیم صهیونیستی این حملات را در پاسخ به عملیات «طوفان الاقصی» در فلسطین اشغالی آغاز کرده است. 

بریورمن گفته پلیس نباید اقدامات خود را تنها به جلوگیری از جرائم مرتبط با تبلیغ گروه حماس محدود کند. او می‌نویسد: «تنها نمادها و شعارهای آشکار در حمایت از حماس نیست که موجد نگرانی است.»

در ادامه این نامه آمده است: «من پلیس را ترغیب می‌کنم به بررسی این بپردازد که آیا شعارهایی مانند «از بحر تا نحر»، «فلسطین باید آزاد شود» نیز بایستی نشانه‌ای از تمایلات خشونت‌بار برای پاکسازی اسرائیل از دنیا در نظر گرفته شود یا خیر؛ و اینکه آیا استفاده از اینها در برخی مواقع می‌تواند مصداق بند ۵ جرائم نظم عمومی در نظر گرفته شود یا خیر.»

او تصریح کرده که بافت رفتارها مهم است. وی می‌نویسد: «به عنوان مثال، اهتزاز پرچم فلسطین ممکن است در مواردی که هدف آن شکوهمندسازی اقدامات تروریستی است قانونی نباشد.»

بریورمن همچنین می‌نویسد: «همچنین، رانندگی از میان محله‌های یهودی یا جدا کردن اعضای یهودی به منظور سر دادن شعارهای ستیزه‌جویانه یا اهتزاز نمادهای فلسطینی در برابر آنها قابل قبول نیست. من پلیس را ترغیب می‌کنم اقدامات اجرایی فوری و مناسبی در این زمینه اتخاذ کند.»

انگلیس از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است و در سال‌های گذشته هیچ اقدامی برای جلوگیری از جنایت‌های این رژیم علیه مردم فلسطین انجام نداده است. 

311311