شهر خبر

پاسخ سالیوان به ادعاها درباره مشارکت ایران در عملیات حماس

پاسخ سالیوان به ادعاها درباره مشارکت ایران در عملیات حماس

فارس نوشت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر تصریح کرد که واشنگتن شواهدی مبنی بر مشارکت ایران در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی در اختیار ندارد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما تأییدیه‌ای از ارتباط ایران به حملات حماس علیه اسرائیل نداریم.»

اظهارات جیک سالیوان در حالی مطرح شده که ساعاتی قبل‌تر یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی همسو تأیید کرد تل‌آویو ادله مستحکمی درباره نقش‌آفرینی ایران در عملیات طوفان الاقصی در اختیار ندارد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز یکشنبه در گزارشی مدعی شده بود مقام‌های جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری نشست‌های دو جانبه‌ای با مقام‌های حماس در بیروت کرده‌اند. 

این روزنامه نوشته بود که دست‌کم یکی از این ۲ دیدار که در بیروت برگزار شده بود توسط رسانه‌های رسمی ایران گزارش شده بودند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با وجود این شواهدی درباره اینکه در آن جلسات درباره عملیات طوفان الاقصی صحبت شده بود ارائه نکرده است. 

حماس نیز اطلاع ایران از عملیات طوفان‌الاقصی را رد کرده است. «علی برکه» رئیس اداره روابط ملی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت به ایران پیش از عملیات بی‌سابقه شنبه هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، اطلاع داده نشده بود.

مضاف بر این، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اعلام حمایت از عملیات حماس بر عدم نقش‌آفرینی تهران در این عملیات تأکید کرده‌اند. 

311311