شهر خبر

بایدن از اعزام ناو هواپیمابر به منطقه خبر داد/ ادعای رئیس جمهور آمریکا علیه حماس

بایدن از اعزام ناو هواپیمابر به منطقه خبر داد/ ادعای رئیس جمهور آمریکا علیه حماس

ایرنا نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی و سومین تماس خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، حماس را سازمانی تروریستی خواند با اعلام کشته شدن ۱۴ آمریکایی در حملات نیروهای مقاومت علیه این رژیم گفت: حماس سازمانی تروریستی است که هدف آن کشتن یهودیان است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهرماه جاری از کاخ سفید بصورت مستقیم در حمایت از رژیم اسرائیل سخنرانی می کرد، افزود:  ۱۴ آمریکایی در حمله حماس کشته شده اند.حماس یک سازمان تروریستی است که هدف آن کشتن یهودیان است و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

بایدن اضافه کرد: در میان زندانیان حماس، شهروندان آمریکایی وجود دارند و من از تیم خود خواسته ام برای آزادی آنها با اسرائیل همکاری کنند. ما در آمریکا برای افزایش امنیت یهودیان اقدام کرده ایم.

رئیس جمهور آمریکا بدون هیچ اشاره ای به چند دهه جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان گفت: اسرائیل کاملا حق دارد از خود دفاع کند.من به نتانیاهو گفتم که پاسخ اسرائیل باید قاطع باشد. ما در حمایت خود از اسرائیلی ها که عزیزان خود را از دست داده اند متحد بافی خواهیم ماند.

بایدن با ژستی انسان دوستانه و بدون توجه به جنایات  گذشته اسرائیل علیه مردم  فلسطین گفت: " در این حملات والدینی که سعی داشتند از فرزندان خود محافظت کنند، سلاخی شدند،  گزارش‌های باورنکردنی از کشته شدن نوزادان و  کل خانواده‌ها وجود دارد. جوانان هنگام شرکت در یک جشنواره موسیقی برای جشن صلح قتل عام شدند."

 رئیس جمهور آمریکا افزود: «زنان مورد تجاوز قرار گرفتند و  به عنوان غنائم  به اسارت گرفته شدند. خانواده ها ساعت ها و ساعت ها از ترس پنهان شدند و  ناامیدانه سعی کردند فرزندان خود را ساکت نگه دارند تا توجه  کسی را جلب نکنند و هزاران زخمی وجود دارند اما خاطرات در ذهن آنها وجود دارد.»

بایدن گفت که مردم تل آویو  از "شیطان خالص و واقعی سازمان تروریستی حماس" رنج می برند و هدف اعلام شده این سازمان کشتن یهودیان است.

بایدن ادامه داد: ما برای سامانه گنبد آهنین موشک ارائه خواهیم کرد تا اطمینان یابیم اسرائیل می تواند از خود دفاع کند. من دستور داده ام تا برای حمایت از حضور دریایی آمریکا در منطقه، ناو هواپیمابر ژنرال فورد به منطقه اعزام شود.

۳۱۱۳۱۱